Groupon introduceert Smart Deals

Groupon introduceert Smart Deals
  • Online
  • 31 okt 2013 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

De aanbiedingen van Groupon worden nog meer gepersonaliseerd: Smart Deals. De nieuwsbrieven zullen alleen acties bevatten die aansluiten bij de interesse en woonplaats van de klant. Hoe meer iemand koopt via Groupon, hoe specifieker deze Smart Deals. Wanneer er geen geschikte deal voor de consument tussen zit, wordt een deal uit de database aangeboden die wel past.

Uit een steekproef onder Groupon-abonnees zal door middel van een Smart Deals-algoritme bepaald worden welke klanten welke deal moeten krijgen. Hierbij wordt gekeken naar locatie, geslacht, en de conversie voor verschillende abonnees. Op basis van deze gegevens kunnen op maat gemaakte aanbiedingen worden samengesteld die de kans op het creëren van loyale klanten vergroten.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken