‘Reputatie organisatie kwetsbaar door opkomst social media’
- Online
- 30 okt 2013 @ 07:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 30 okt 2013 @ 07:00
- Redactie Online
Reputaties vormen de belangrijkste immateriële activa van organisaties, maar zijn door de opkomst van nieuwe communicatiemiddelen als social media kwetsbaar, aldus een persbericht van onderzoeksbureau Motivaction.
Volgens Motivaction groeit bij bestuurders de ‘sense of urgency’ en prijkt reputatiemanagement in veel boardrooms bovenaan de agenda. Ook de betekenis verandert. Was reputatie het imago van een organisatie bij het brede publiek, tegenwoordig wordt het steeds vaker opgevat als de waardering bij al de in- en externe stakeholders. Hierdoor zetten organisaties meer in op hun stakeholderdialoog en het creëren van stakeholderswaarde. Met de Reputatiemanagement Award willen de initiatiefnemers deze ontwikkeling stimuleren en het vakgebied inspireren anders met reputatie om te gaan.
Genomineerden
KLM, Vodafone, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Den Haag en pensioenfonds PFZW strijden de komende maand om de Reputatiemanagement Award 2013. Om de uiteindelijke winnaar te bepalen, zijn alle professionals die (in)direct werkzaam zijn op het gebied van reputatie uitgenodigd om op één van de vijf finalisten te stemmen via reputatiemanagementaward.nl. Dit kan tot maandag 25 november 12.00 uur. De uitreiking vindt plaats op vrijdag 29 november tijdens een symposium bij onderzoeksbureau Motivaction te Amsterdam.
Vakprijs
Dit is een nieuwe vakprijs voor de organisatie die er in het afgelopen jaar het beste in is geslaagd de waardering bij haar stakeholders aantoonbaar te vergroten. De prijs is een initiatief van Motivaction, DCR en StakeholdersLab.
De jury die de vijf finalisten heeft geselecteerd bestond uit Peter Kerkhof (hoogleraar Communicatiewetenschap VU), Bart Combée (directeur Consumentenbond), Rocco Mooij, (hoofdredacteur Communicatie), Jeroen Duijvestijn (eigenaar DCR), Karel Slootman (managing partner Motivaction) en Henk Noort (oprichter StakeholdersLab).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Havenbedrijf Rotterdam
- KLM
- Motivaction
- social media
- gemeente Den Haag
- pensioenfonds PFZW
- Reputatiemanagement Award
- reputatiemanagement
- Vodafone
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing