Dela lanceert facebookcampagne

Dela lanceert facebookcampagne
  • Online
  • 4 nov 2013 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

JullieVerhaal.nl laat facebookgebruikers in een persoonlijke animatiefilm het verhaal zien achter vriendschappen en relaties.Met de film vertel je elkaar dat je de vriendschap of relatie waardevol vindt. Dela bouwt daarmee voort op de beweging van vorig jaar, waarin de coöperatie Nederland met succes aanmoedigde om (vandaag nog) mooie woorden te delen.

Koppeling facebookprofielen
Bijzonder in het initiatief is onder meer de koppeling van twee verschillende facebookprofielen, die voor iedere gebruiker een persoonlijke film oplevert. De scènes uit de film worden bepaald aan de hand van openbare informatie die de hoofdrolspelers op Facebook hebben gedeeld. Ook kan informatie aan diverse scènes worden toegevoegd. De animatiefilm wordt extra persoonlijk doordat de animaties zijn afgeleid van een profielfoto van de hoofdrolspelers. De conclusie van de film: ‘Elk verhaal verdient een mooi einde.’

Niet ons eigen verhaal
‘Elk verhaal verdient een mooi einde’ verwijst naar onze dienstverlening en de mogelijkheid je daarvoor te verzekeren. Maar we zijn bovenal een coöperatie die gelooft dat we er zijn voor elkaar. En dat laat dit nieuwe initiatief zien’, legt Martin Kersbergen uit namens Dela in het persbericht. ‘Net als vorig jaar vertellen we niet ons eigen verhaal, maar bieden we andere mensen de mogelijkheid om hun verhaal te delen met de personen die belangrijk zijn in hun leven. We ontwikkelden een initiatief voor Facebook. Nederland telt ruim 8 miljoen actieve facebookgebruikers en circa 80 procent van hen gebruikt Facebook dagelijks. Dit geeft de mogelijkheid volstrekt anders te werk te gaan. Zo konden we informatie uit twee profielen verwerken tot één verhaal en deel je met elkaar je eigen levensverhaal.’

Bijzonder gedachtegoed
Dela werd uitgeroepen tot ‘adverteerder van het jaar’ en won een Grand Prix in Cannes. Ogilvy is ook dit jaar verantwoordelijk voor het creatieve concept. ‘Op basis van het bijzondere gedachtegoed van Dela zochten we naar een platform om het publiek opnieuw de kans te geven mooie verhalen met elkaar te delen’, vervolgt Darre van Dijk, creatief directeur bij Ogilvy, in het persbericht. ‘En niet zomaar mooie verhalen. Het concept en de uitvoering moesten wederom compromisloos zijn. JullieVerhaal.nl vormt het hart van dit nieuwe initiatief. De mooiste verhalen zullen uiteindelijk in de bioscoop worden vertoond.’

Dynamische film
De productie van de campagne werd toevertrouwd aan MediaMonks. Pierre Nelwan was samen met regisseur Tom Rijpert verantwoordelijk voor de uitwerking van het concept: ‘De gehele film is dynamisch opgebouwd. Het verhaal dat we laten zien is daardoor ontzettend herkenbaar voor de hoofdrolspelers. Daarnaast worden ook de scènes zelf op verschillende manieren gepersonaliseerd, bijvoorbeeld door in te spelen op huidige gezinssituatie of door te verwijzen naar het favoriete restaurant, de favoriete band of tv-serie van de hoofdrolspelers.’ Nelwan: ‘Elk shot is een schilderij. De beelden uit de film hebben zo’n sterke signatuur dat ze uiteindelijk ook in verschillende printuitingen zijn gebruikt.’ Rijpert is verantwoordelijk voor het masterscript, en zegt: ‘Het gebeurt niet vaak dat we de kans krijgen om zo’n oprechte, misschien zelfs ontroerende online ervaring te maken. Online vergeten merken vaak de kracht van storytelling en emotie. Deze campagne draait echter volledig om de verhalen van gebruikers, en is daardoor ontzettend persoonlijk en krachtig.’

Trailer
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken