Flexibele motorverzekering winnend idee op Onderling.nl

Flexibele motorverzekering winnend idee op Onderling.nl
  • Online
  • 6 nov 2013 @ 06:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Co-creatie

Het idee voor een flexibele motorverzekering ‘Motorverzekering Aan en Uit!’ is gisteren door leden van co-creatieplatform Onderling.nl gekozen tot het beste verzekeringsidee op het gebied van mobiliteit. Consumenten deelden hun idee op de community van FBTO en stemden op de beste vijf ideeën. FBTO gaat het idee van inzender Frank Smeets uit Veldhoven samen met de community op Onderling.nl verder uitwerken en lanceren als verzekeringsproduct.

Frank Smeets deed mee aan een actie op Onderling.nl, waarin verzekeraar FBTO het publiek uitdaagde om tot een nieuw verzekeringsproduct of dienst op het gebied van mobiliteit te komen. Een deskundige jury nomineerde vijf ideeën van de in totaal 49 inzendingen. In totaal is 345 keer gestemd op de top-5. Met 70 publieksstemmen vóór kwam het idee van Frank Smeets als beste uit de bus.

Motorverzekering: aan én uit
‘Ik bezit zelf een motor als hobby en rij af en toe. Bijvoorbeeld als het mooi weer is. Dat is misschien maximaal 20 dagen per jaar, terwijl ik voor 365 dagen betaal. Zo ben ik op het idee gekomen van het aan- en uitzetten van de motorverzekering,’ vertelt Frank Smeets in het persbericht. ‘Ik denk dat er bij collega-motorrijders veel behoefte is aan zo’n verzekering.’ Het idee van Frank Smeets wordt door FBTO getoetst op haalbaarheid en in de komende maanden uitgewerkt. Het product wordt naar verwachting in de lente gelanceerd.

Co-creatie van verzekeringsproducten
FBTO introduceerde in 2011 het platform Onderling.nl om nog beter zicht te krijgen op hoe consumenten denken en wat hen bezig houdt als het gaat om verzekeren. Inmiddels reageren ruim 2.100 consumenten op casussen en beslissen over het uitkeren van een schade of andere verbeteringen. Carolien Bos van FBTO: ‘Met deze ideeënwedstrijd wilden we co-creatie nog een stap verder brengen. De consument weet bij uitstek welk product goed bij hem of haar past. Daarom hebben we het publiek zelf gevraagd met ideeën te komen voor nieuwe verzekeringsproducten.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken