FriFi maakt van klanten vrienden via wifi
- Online
- 28 nov 2013 @ 08:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceMobileSocial media
- 28 nov 2013 @ 08:00
- Redactie Online
Met FriFi kunnen organisaties via hun wifi-netwerk meerwaarde halen uit hun klantcontacten. Na een testperiode bij onder andere Cosmo Hairstyling en de Pastabar is de wifi-marketingtool nu beschikbaar.
Met FriFi kunnen bedrijven hun inlogpagina van hun gratis wifi-netwerk zo aanpassen dat zij de gewenste interactie met hun klanten kunnen starten. Momenteel bestaat de keus uit zestien ‘social buttons’, variërend van een like op Facebook, een check-in via Foursquare of het bekijken van de menukaart. Bezoekers krijgen via de buttons toegang tot het gratis wifi-netwerk. Bij het ontwerp van de inlogpagina hebben FriFi-klanten volledige vrijheid.
‘Geen geforceerde Facebook-likes maar daadwerkelijke klantenbinding, dat is de achterliggende gedachte’, aldus Rogier Melkman, founder van FriFi, in het persbericht. ‘Met ons grote aanbod aan mogelijkheden om de landingspagina te personaliseren en in contact te komen met de klant, bieden wij de meest sociale wifi-marketingtool van dit moment. In de afgelopen periode hebben wij naar grote tevredenheid landelijke testprojecten gedraaid met partijen als Sumo en Shoebaloo. We zijn er nu klaar voor om ons product officieel te lanceren.’
Naast klantinteractie biedt de tool ook de mogelijkheid om marketingactiviteiten gerichter in te zetten. Voor kleine horecaondernemers tot grote festivalorganisatoren en alles daartussen biedt FriFi inzichten in de behoeften en gedragingen van hun publiek. Via een overzichtelijk dashboard krijgen gebruikers demografische informatie over hun klanten, of het nu gaat om geslacht, interesse, leeftijd of woonplaats. Daarnaast kan de klant in het dashboard het aanbod op de landingspage makkelijk wijzigen om het aan te passen aan het gedrag van zijn klanten. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om het toevoegen of weghalen van buttons, het plaatsen van een tijdelijke actie of een agenda.
Samen met partner Wentzo bouwt FriFi betrouwbare en stabiele hotspots voor bedrijven en organisaties. FriFi kan hierbij aan de meest vooruitstrevende eisen voldoen. De oplossing is geschikt voor zowel een enkel toegangspunt bij een (kleine) ondernemer als voor zware industriële toegangspunten voor grote locaties met een hoge gebruiksdichtheid (bijvoorbeeld winkelcentra, stadskernen of evenementlocaties). Dankzij de ‘responsive’ software werkt de FriFi-oplossing op alle smartphones, tablets, notebooks en desktops.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing