'Nederland bespaart steeds meer op internetaankopen'
- Online
- 8 nov 2013 @ 10:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - ActiesE-commerce
- 8 nov 2013 @ 10:00
- Redactie Online
De Nederlandse consument winkelt online steeds prijsbewuster; tussen 2010 en 2013 zijn de online kortingen via het zogeheten cashbackplatform met 395 procent gegroeid. Althans, zo blijkt uit cijfers van Shopkorting.nl.
Consumenten zoeken vooral korting op kleding. Middels cashback kunnen leden van een site als Shopkorting.nl extra korting krijgen bovenop de prijs van hun internetaankoop bij een aangesloten webshop. Die manier van besparen wint aan populariteit: de uitgekeerde kortingen van het cashbackplatform zijn opgelopen van € 189.776,- in 2010 naar een verwachte € 750.000,- over 2013.
Shopkorting.nl maakt één en ander inzichtelijk met cijfers uit zijn netwerk van 276.000 leden. De gemiddelde besparing per consument is in 2013 bijna verdubbeld ten opzichte van 2010, van € 27,82 naar € 41,78. Het aantal aankopen met extra korting bovenop de internetprijs is daarbij gestegen van 58.026 in 2010 naar een verwachtte hoeveelheid van 180.000 in 2013. Consumenten zoeken en vinden dus vaker hogere kortingen online.
Waarop besparen Nederlanders?
Uit de cijfers van Shopkorting.nl blijkt dat consumenten de afgelopen vier jaar het meest bespaarden op respectievelijk kleding, elektronica, dagaanbiedingen, huis- en tuinproducten en reizen.
Ared Yelkenci, algemeen directeur van Shopkorting.nl, in het persbericht: ‘De toename heeft niet alleen te maken met de groei van ons ledenaantal en het aantal aangesloten webwinkels. We kunnen uit deze cijfers opmaken dat de mentaliteit van de Nederlandse consument is veranderd ten aanzien van het online winkelen met korting. Nederlanders willen meer besparen op het internet.’
Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de internetprijs. De site heeft ruim 276.000 leden en heeft sinds de oprichting meer dan € 26.000.000,- omzet gegenereerd voor aangesloten webwinkels. Gemiddeld ontvangt de website ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking-technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het casbackplatform is gratis. Shopkorting.nl is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing