Almere, Roosendaal en Veghel Stedenpartners van Shopping 2020
- Online
- 12 dec 2013 @ 12:22
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - WinkelenE-commerce
- 12 dec 2013 @ 12:22
- Redactie Online
De gemeenten Almere, Roosendaal en Veghel willen hun binnensteden aantrekkelijk maken voor het winkelende publiek, ook in de toekomst en door actief deel te nemen aan het onderzoeksprogramma Shopping2020, onder andere door het inzetten van werknemers in de verschillende expertgroepen en de experts uit te nodigen in hun gemeente, bereiden de gemeenten zich nu al voor op de toekomst.
Marcel Evers, voorzitter van de expertgroep De Nieuwe Winkelstraat van Shopping2020, in het persbericht: ‘Digitalisering biedt ondernemers kansen, zo ook in het winkelgebied. Maar het dwingt het winkelgebied ook na te denken over hun toegevoegde waarde. Waarom zou de consument nog naar de winkelstraat komen?’. De gemeenten willen de kennis, kunde en expertise van Shopping2020 gebruiken om zich voor te bereiden op de toekomst.
Het consumentengedrag verandert en de online en offline retailmarkt is nog aan het zoeken naar de juiste balans. ‘Dat het succes zit in omnichannel retailing, is inmiddels geen geheim meer’, aldus Jorij Abraham, Program Manager Shopping2020. ‘Maar op welke wijze online in de winkelstraat en online instore, dus in de winkel, er geïntegreerd uit gaat zien, is voor vele betrokkenen nog een grote onbeantwoorde vraag.’ Jorij Abraham doelt hiermee onder andere op de kansen die het stedenpartnership voor de retailers in de betreffende gemeente biedt. Alle retailers in Almere, Roosendaal en Veghel krijgen toegang tot de resultaten van Shopping2020 door middel van intensieve masterclasses. ‘We zijn erg enthousiast dat gemeenten de resultaten van Shopping2020 willen gebruiken voor eigen visie en beleidsvorming. Dit helpt gemeenten en steden zichzelf voor te bereiden op de shoppende consument van 2020’, aldus Abraham in het persbericht.
Wethouder Hans Verbraak, gemeente Roosendaal: ‘Er ontstaat een unieke situatie door het samenvallen van het project Hart voor de Binnenstad onder leiding van Riek Bakker en het project Shopping2020. Roosendaal maakt zich sterk voor een goede infrastructuur die past bij een Smart City. Als Stedenpartner zijn we daardoor een interessante proeftuin. Als Roosendaal Smart Retail City bieden we alle projectgroepen een stad aan om toe te passen wat zij in Shopping2020 hebben ondervonden.’
Wethouder Jan van Burgsteden, gemeente Veghel: ‘Ik geloof stellig dat de toekomst ligt in het hybride winkelen: de combinatie tussen online en offline. Een interactieve dynamische openbare ruimte gericht op beleving is daarbij onmisbaar daar waar deze twee werelden bij elkaar komen. En het is prachtig om te zien hoe betrokken partijen, onder supervisie van professor Cor Molenaar, de schouders onder dit project zetten en in Veghel de binnenstad van de toekomst realiseren!’
Gemeenten die geïnteresseerd zijn in het Stedenpartnerprogramma kunnen contact opnemen met Jorij Abraham.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing