Grote verschillen in websitesnelheid AEX-fondsen
- Online
- 17 jan 2014 @ 09:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekWeb
- 17 jan 2014 @ 09:30
- Redactie Online
Fugro, Air France-KLM en Shell voeren de top-3 aan als het aankomt op een snelle laadtijd van hun website. Van de top-25 van de meest verhandelde AEX-fondsen, loopt de prestatie flink uiteen, zo toont de tweede AEX Internet Performance Barometer, aldus het persbericht. Philips en KPN nemen respectievelijk de vierde en vijfde plek in bezit.
Zowel Fugro als Air France-KLM zijn nieuwkomers in de lijst dit jaar. In de vorige Barometer stond KPN nog op de eerste plek met een laadtijd van 0,414 seconden. De Barometer is een initiatief van het Nederlandse fullservice internetbureau Trimm.
De AEX Internet Prestatie Barometer wil antwoord geven op de vraag wat de online prestatie is van de 25 meest verhandelde fondsen op de beurs. Van 15 november tot en met 15 december zijn hiervoor metingen verricht.
Marc Woesthuis, directeur bij Trimm, concludeert in het persbericht aan de hand van de meetgegevens dat er ook dit jaar weer grote verschillen zijn in de top-25. Opvallend, want de laadtijd van een website is nog steeds belangrijk. ‘We zien wel degelijk verbetering in de performance van de top-25 op de beurs. Maar nog steeds zijn veel van de Nederlandse corporates niet bezig met de snelheid van hun platform wereldwijd. En dat terwijl in veel onderzoeken snelheid als één van de belangrijkste afhaakredenen bij een websitebezoek wordt genoemd.’
Mobiel
Helemaal met de explosieve stijging in mobiel bezoek is snelheid wederom een belangrijke factor. Op een telefoon of tablet springen afwijkende laadtijden meer in het oog doordat de beschikbare bandbreedte regelmatig veel lager is.
Sitebezoekers komen van over de hele wereld bij veel Nederlandse corporate bedrijven. Een site mag dan wel meteen op het scherm verschijnen in bijvoorbeeld Nederland, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dat in de Verenigde Staten of bijvoorbeeld Azië ook het geval is.
Methode
Vanaf verschillende plekken in Europa werden de homepages van de verschillende AEX-fondsen één keer per uur gedownload. Het gemiddelde resultaat bepaalt de top-25-score in deze tweede versie van de AEX Internet Performance Barometer. Op basis van het achterliggende kwartaal worden de meest verhandelde AEX-fondsen bepaald.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing