Koum van WhatsApp: ‘Geen advertenties, geen spelletjes’

Koum van WhatsApp: ‘Geen advertenties, geen spelletjes’
  • Online
  • 21 jan 2014 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Jan Koum, ceo van WhatsApp, was een van de sprekers op Digital-Life-Design (conferentie in München van 19-21 januari). Ingrid Lunden postte een verslag van zijn bijdrage op Techcrunch.com.

WhatsApp, met 430 miljoen actieve gebruikers, heeft geen plannen voor een verdienmodel met advertenties en spelletjes, ondanks de groeiende concurrentie. Het verdienmodel blijft de gebruikers te laten betalen. De app was betaald, maar is nu gratis te downloaden en kost na het eerste jaar $ 0,99 per jaar.

Koum zei tijdens de conferentie: ‘No ads, no games, no gimmicks.’. Dit credo staat geschreven op een Post-It van medeoprichter Brian Acton, met wie hij eerste werkte bij Yahoo.

Een ander opmerkelijk feit: het bedrijf heeft slechts 50 mensen in dienst waarvan maar 25 technische medewerkers (met 430 miljoen actieve gebruikers!).

Lees meer over het verdienmodel en de privacy van WhatsApp op Techcrunch.com.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken