Koum van WhatsApp: ‘Geen advertenties, geen spelletjes’
- Online
- 21 jan 2014 @ 08:05
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 21 jan 2014 @ 08:05
- Redactie Online
Jan Koum, ceo van WhatsApp, was een van de sprekers op Digital-Life-Design (conferentie in München van 19-21 januari). Ingrid Lunden postte een verslag van zijn bijdrage op Techcrunch.com.
WhatsApp, met 430 miljoen actieve gebruikers, heeft geen plannen voor een verdienmodel met advertenties en spelletjes, ondanks de groeiende concurrentie. Het verdienmodel blijft de gebruikers te laten betalen. De app was betaald, maar is nu gratis te downloaden en kost na het eerste jaar $ 0,99 per jaar.
Koum zei tijdens de conferentie: ‘No ads, no games, no gimmicks.’. Dit credo staat geschreven op een Post-It van medeoprichter Brian Acton, met wie hij eerste werkte bij Yahoo.
Een ander opmerkelijk feit: het bedrijf heeft slechts 50 mensen in dienst waarvan maar 25 technische medewerkers (met 430 miljoen actieve gebruikers!).
Lees meer over het verdienmodel en de privacy van WhatsApp op Techcrunch.com.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing