‘Bereik van mobiele advertenties verdubbeld ten opzichte van 2013’

‘Bereik van mobiele advertenties verdubbeld ten opzichte van 2013’
  • Online
  • 24 feb 2014 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

Het bereik van mobiele advertenties is begin dit jaar bijna verdubbeld, vergeleken met 2013. Dit blijkt uit het Citrix Mobile Analytics Report over het eerste kwartaal van 2014. Dit rapport biedt inzicht in het gedrag van gebruikers van mobiele devices en de factoren die bepalend zijn voor de gebruikerservaring van mobiele diensten.

Het rapport is gebaseerd op een onderzoek onder gebruikers van mobiele diensten, in opdracht van Citrix. Dit zijn de meest opvallende resultaten uit het onderzoek:

Mobiele advertenties krijgen meer ‘air time’
Het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties is ten opzichte van 2013 bijna verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. Citrix verwacht dat dit aantal sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van auto-play voor videoadvertenties door Facebook in december 2013. Wat opvalt, is dat 59 procent van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel.

Mobiele gezondheidsapps populairder dan ooit
Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble.

Mobiele gebruikers gek op spelletjes
68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. 10 procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen.

Sociale netwerken zien toename in video’s
De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken