Meldknop.nl krijgt directe noodlijn met Facebook, Instagram, Twitter en YouTube

Meldknop.nl krijgt directe noodlijn met Facebook, Instagram, Twitter en YouTube
  • Online
  • 13 feb 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Meldknop.nl heeft vanaf Safer Internet Day (11 februari) de zogeheten ‘trusted flagger’-status en wordt daarmee de schakel tussen hulpinstanties en sociale platformen als Facebook, Instagram, Twitter en YouTube in Nederland. Hiermee kan Meldknop.nl uitzonderlijke gevallen van online problemen met hoge prioriteit melden bij een van de deelnemende bedrijven. Zo kunnen meldingen van identiteitsmisbruik of content waarin wordt gepest met voorrang worden verwijderd.

Hulpinstanties blijven eerste aanspreekpunt
Hulpinstanties die te maken hebben met jongeren die problemen hebben op internet, zoals de Kindertelefoon, Helpwanted, Pestweb en Mijn Kind Online blijven het eerste aanspreekpunt voor deze jongeren en hun ouders. ‘In veel gevallen zal blijken dat deze instanties voldoende hulp kunnen bieden’, aldus Marjolijn Bonthuis van Meldknop.nl in het persbericht. Wanneer deze organisaties tegen uitzonderlijke problemen oplopen en problemen ondervinden met het klachtensysteem van de social media-bedrijven, dan kunnen zij vanaf nu contact opnemen met Meldknop.nl.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken