Nieuw internetplatform voor startende kunstenaars

Nieuw internetplatform voor startende kunstenaars
  • Online
  • 11 feb 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Jonge kunstenaars zijn vaak wel thuis in sociale media, maar hebben geen tijd en/of zin om zich te verdiepen in internetmarketing. Er bestaan online galeries om werken te exposeren, maar hoe krijgt de kunstenaar een daadwerkelijke verkoop via internet gerealiseerd? Sandra van der Heijden bedacht Koopkunst.com.

Koopkunst.com is een internetplatform voor jonge kunstenaars. Met jong wordt de leeftijd, maar ook de starterspositie van de kunstenaar bedoeld. Koopkunst.com biedt schilderijen, keramiek, fotografie en houtbewerking, die de bezoeker van de website direct kan aanschaffen. Alle exemplaren zijn uniek en origineel.

Koopkunst.com rekent geen abonnementsgelden of instap-fee. Het verdienmodel treedt pas in werking wanneer een kunstwerk verkocht wordt, door een commissie in te houden op de verkoopprijs. De kunstenaar levert zelf foto’s aan inclusief uitleg over het werk en koopkunst.com neemt vervolgens alle werkzaamheden op gebied van plaatsing en online marketing over.

Eén regel
Koopkunst.com heeft 1 regel waar de kunstenaars zich aan dienen te houden. De kunstwerken mogen niet duurder zijn dan € 1.000,-.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken