‘Ajax favoriet onder twitterende mannen’
- Online
- 11 mrt 2014 @ 07:58
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 11 mrt 2014 @ 07:58
- Redactie Online
In de maand februari zijn 873.042 tv-gerelateerde tweets verstuurd. De Uefa Europa League-wedstrijd tussen Ajax en Red Bull Salzburg op 20 februari was in deze maand het meest getwitterde programma met 27.733 tweets. Dit blijkt uit de ‘Spot Social TV Ratings’, een overzicht van tv-programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil Spot de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en social media inzichtelijk maken.
40 procent van de tweets rondom tv-programma’s Nederland 1
Met ruim 350.000 tweets realiseert Nederland 1 40 procent van het totaal aantal tweets. De Olympische Winterspelen-uitzendingen leveren een belangrijke bijdrage aan het hoge aantal. Rondom de tv-programma’s ‘Wie is de Mol’, ‘Boer zoekt Vrouw International’ en ‘Pauw en Witteman’ zijn twitteraars ook bovengemiddeld actief geweest. Dat is terug te vinden in de top-10 van februari.
Ajax favoriet onder twitterende mannen
Onder de mannelijke twitteraars was de Europa League-wedstrijd tussen Ajax en Red Bull Salzburg het meest getwitterde programma met 23.046 tweets. Maar liefst 83 procent van de tweets is door mannen geplaatst. Rondom de uitzending van het uitduel op 27 februari werden 16.990 tweets geplaatst. De derde positie in de top-25 tweets van mannen wordt ingenomen door de 5 kilometer heren, met 14.376 tweets.
De vrouwelijke twitteraars zijn minder actief geweest. De 5 kilometer schaatsen heren staat op de eerste plek met 9.272 tweets, gevolgd door ‘The Voice Kids’ met 5.942 tweets en ‘Wie is de Mol’ met 5.060 tweets.
Foto: Allard One Shutterstock.com
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing