Divide koppelt webshop aan fysieke winkelkassa
- Online
- 19 mrt 2014 @ 09:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 19 mrt 2014 @ 09:30
- Redactie Online
E-commerce specialist Divide brengt een oplossing uit die webshops en kassa’s met elkaar verbindt. Hiermee kunnen retailers hun klanten in staat stellen om online bestellingen af te rekenen aan de kassa.
Met Divide.Connect wil Divide retailers helpen om verkoopkansen optimaal te benutten. Vooral als het gaat om de verschuiving naar omnichannel. ‘Is een artikel uitverkocht in de winkel, maar nog wel beschikbaar via de webshop? Smeed het ijzer dan als het heet is door de klant de mogelijkheid te bieden om het artikel toch direct aan te schaffen’, aldus Stephan Bliek, commercieel directeur bij Divide.
De oplossing voegt de betaaloptie ‘afrekenen aan kassa’ toe aan het check-out proces van webshops. Zo kunnen winkelbezoekers online bestellingen snel en eenvoudig afrekenen aan de kassa. Dit biedt toegevoegde waarde voor retailers die hun klanten op de winkelvloer van dienst zijn door gebruik te maken van bijvoorbeeld internetzuilen of tablet assisted sales.
Divide gaat echter nog een stap verder. ‘Klanten in de winkel moeten ook gewoon met hun eigen mobiele devices online bestellingen kunnen plaatsen en deze vervolgens fysiek betalen. Onze oplossing herkent winkelbezoekers daarom automatisch. Zo bepaalt de webshop per bezoeker of deze wel of niet de fysieke betaaloptie krijgt te zien’, verklaart Bliek.
Het gebruik van Divide.Connect vereist geen aanvullende hardware of software en is mogelijk in combinatie met alle denkbare webshops. Retailers kunnen zelf bepalen of ze de omzet die via de oplossing is gerealiseerd willen toekennen aan de webshop of aan het filiaal waar de betaling is voldaan.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing