Facebook krijgt nieuwe timeline: ‘Desktop gaat meer op mobiele versie lijken’

Facebook krijgt nieuwe timeline: ‘Desktop gaat meer op mobiele versie lijken’
  • Online
  • 10 mrt 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Diverse bronnen melden dat Facebook nu dan echt is begonnen met de aangekondigde aanpassing van de timeline. Volgens Mashable.com zijn de verschillen minder prominent dan een jaar geleden aangekondigd. Het zou voornamelijk om de aanpassing van het lettertype gaan en meer plek voor foto’s.

De eerder aangekondigde wijzigingen zijn wel uitgeprobeerd op een klein aantal gebruikers maar nooit doorgevoerd. Mashable meldt wel nog andere kleine wijzigingen zoals grotere knoppen voor ‘mensen die je misschien kent’ en wat gewijzigde icoontjes bij de statusupdate en het plaatsen van foto’s en video’s. De afmetingen van de advertenties worden even groot als die van de gewone berichten, maar voor de rest verandert er niets op het gebied van de advertenties qua voorwaarden. Het zijn gewoon ‘visuele updates’.

Justin Maas, vice president client relations bij webdesignbedrijf fishbat, zegt dat het redesign op Facebooks mobiele app-versie lijkt: ‘Op het gebied van kleur- en icoongebruik begint Facebooks desktopversie steeds meer op de mobiele versie te lijken. We zagen dit ook al bij Twitter. Aangezien steeds meer mensen hun mobiele apps en smartphones gebruiken voor social media, is het logisch dat netwerken hun design daaraan aanpassen. Het verbetert het gebruik en nodigt meer mensen uit ook de desktopversie te gebruiken en niet alleen hun mobiele app.’

Volgens Parool.nl valt vooral het ‘nieuwe frissere lettertype en het gebruik van grote foto’s op en doet de look daarmee denken aan die van Google+.’

Foto: Kesu / Shutterstock.com

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken