Je bent wat je tweet: verdrietig in december

Je bent wat je tweet: verdrietig in december
  • Online
  • 13 mrt 2014 @ 09:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Data-editor Simon Rogers heeft voor zijn blog op Twitter van 10 maart onderzocht hoe Twitteraars zich op bepaalde momenten voelen en of bepaald gedrag op basis van deze data ook voorspeld kan worden. Hij deed dit door naar het gebruik van bepaalde woorden of zinsnedes te kijken op bepaalde dagen van de week of in bepaalde maanden van 2013. En het blijkt dat veel mensen op dezelfde manier twitteren op bepaalde dagen. We zijn het meest verdrietig op een zondag in december…

of op een maandag in oktober. Op deze dagen wordt er namelijk het vaakst ‘feeling sad’ getwitterd. Maar gelukkig wordt er op dinsdagen in december en januari vaak ‘feeling happy’ getwitterd – die laatste was wel oudjaarsavond.

Te laat komen lijkt het meest voor te komen midden in juli en op vrijdags in januari. Kijk hieronder voor de bijbehorende grafiekjes en check wanneer je de meeste kans hebt op een kater.







Klik hier voor het volledige blog.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken