Je bent wat je tweet: verdrietig in december
- Online
- 13 mrt 2014 @ 09:32
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 13 mrt 2014 @ 09:32
- Redactie Online
Data-editor Simon Rogers heeft voor zijn blog op Twitter van 10 maart onderzocht hoe Twitteraars zich op bepaalde momenten voelen en of bepaald gedrag op basis van deze data ook voorspeld kan worden. Hij deed dit door naar het gebruik van bepaalde woorden of zinsnedes te kijken op bepaalde dagen van de week of in bepaalde maanden van 2013. En het blijkt dat veel mensen op dezelfde manier twitteren op bepaalde dagen. We zijn het meest verdrietig op een zondag in december…
of op een maandag in oktober. Op deze dagen wordt er namelijk het vaakst ‘feeling sad’ getwitterd. Maar gelukkig wordt er op dinsdagen in december en januari vaak ‘feeling happy’ getwitterd – die laatste was wel oudjaarsavond.
Te laat komen lijkt het meest voor te komen midden in juli en op vrijdags in januari. Kijk hieronder voor de bijbehorende grafiekjes en check wanneer je de meeste kans hebt op een kater.
Klik hier voor het volledige blog.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing