Winkeliers en klanten vinden elkaar met Chequeplaza

Winkeliers en klanten vinden elkaar met Chequeplaza
  • Online
  • 25 mrt 2014 @ 11:11
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebWinkelen

De consument besteedt steeds minder in de fysieke winkels en winkeliers doen er alles aan om te overleven. Chequeplaza.nl wil dat veranderen en wil dat de consument en de winkelier elkaar weer vinden op een plek waar de consument graag komt, de winkel. De site is onlangs gelanceerd door Jos van Gerwen en Marcel Stigter.

Chequeplaza.nl is een online veilingplatform waar de consument biedt op waardecheques van winkeliers in diverse binnensteden in Nederland. Waardecheques die ingewisseld kunnen worden aan de kassa bij de deelnemende winkeliers. Kortom, online oriënteren en vervolgens offline aankopen doen.

Shoppen tussen de mensen
Marcel Stigter: ‘Onze ambitie is shoppen weer naar een hoger plan te tillen, naar waar het vroeger was. Tussen de mensen. We willen de binnensteden dat kloppende hart teruggeven en er weer een plek van maken waar je als consument graag komt. Een plek waar consumenten en de winkeliers elkaar vinden.’

Laagdrempelig
Volgens Joris van Gerwen is chequeplaza.nl fun en laagdrempelig. ‘Veilingen zijn spannend. Het is eigenlijk een spel van bieden waar consumenten met een beetje geluk en doorzettingsvermogen een beloning aan overhouden. Op www.chequeplaza.nl komen consument en winkelier samen. Eerst op de website, vervolgens in de winkel’, aldus Van Gerwen. Het meedoen aan een veiling is eenvoudig. Daarnaast is deelname voor de winkelier eenvoudig en krijgt hij de volledige opbrengst van de veiling. De winnende consument betaalt een kleine administratieve bijdrage. De komende maanden wordt de site verder uitgebouwd met meer nationale en lokale winkels, meer waardecheques en meer acties.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken