Chatten en daten met Amsterdamse winkeliers

Chatten en daten met Amsterdamse winkeliers
  • Online
  • 10 apr 2014 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInspiratieApps

De komst van webshops heeft winkelen gemakkelijker gemaakt, maar niet altijd leuker. De charme en expertise van een échte winkel vind je namelijk niet online. Selly Amsterdam combineert het leuke van winkelen met de voordelen van online communicatie en gemak. Één app en website om de passie van de winkelier te matchen met de vraag van de klant. Vanaf vandaag kunnen shoppers via Selly Amsterdam al terecht bij 75 ondernemers.

Het doel van Selly Amsterdam is om het goede van online en offline met elkaar te combineren. Interactie, vernieuwing en persoonlijk contact staan centraal. Zo kun je met de functie ‘hengelen’ een brede vraag uitzetten in een grote pool van vakbekwame winkeliers. Het systeem matcht vragen, eventueel aangevuld met een foto, zoals: ‘Ik heb morgen een bruiloft en ik zoek nog zo’n soort jurk’ met de juiste winkels. Winkeliers krijgen, wanneer zij aan de vraag kunnen voldoen, deze vraag binnen in hun eigen app. Zij kunnen direct op deze vragen reageren via de chatfunctie. ‘Mooie Nederlandse initiatieven als deze vind ik altijd leuk om te volgen. Bovendien geloof ik in de toegevoegde waarde die het voor Mendo kan hebben,’Aldus Roy Rietstap van Mendo uit de Amsterdamse Berenstraat. ‘Het lijkt ons een ideaal medium om een jongere doelgroep aan te spreken’, zegt Robin Wiener van Bakkerij Année, gevestigd op de Runstraat 25.

Liefde voor de winkel
‘Een product kopen op internet begint met een specifieke zoekopdracht’, zegt Kelly van der Veen, product manager bij Selly Amsterdam. ‘Je vindt in één keer wat je wilt hebben. Alleen kom je bijna altijd bij grote webshops terecht, waar het puur om de prijs gaat. Shoppen gaat eigenlijk om iets anders. Tijdens het winkelen in de stad krijg je advies van iemand met liefde voor zijn winkel en producten. Om deze reden ga je naar de winkel en niet naar een webshop. Wij dachten: Waarom begint deze ervaring pas in de winkel en niet al online?’ Het zoeken naar aanbod kan een Selly gebruiker ook doen wanneer hij zijn Twitter- of Instagram-account aan Selly koppelt. Hierna kan hij tweeten of Instagram berichten plaatsen met de hashtag #sellyhengel. Door het gebruik van deze hashtag zet de Selly app automatisch een zoekopdracht uit bij winkeliers. ‘Zo vraag je niet alleen je eigen volgers, maar ook de Selly winkeliers om hulp’, aldus Aris Thijssen, verantwoordelijk voor de marketing van Selly Amsterdam. Producten zijn bij Selly wel te reserveren, maar daadwerkelijke verkoop zal altijd in de fysieke winkel plaatsvinden.Voorlopig is deelname voor de eerste 75 winkeliersdie deelnemen  nog gratis. Over een half jaar zal - afhankelijk van het succes - een maandfee worden bepaald.

Daten
Ook als je niet weet wat je zoekt en een dagje wilt winkelen in Amsterdam biedt Selly handige functies. Iedere dag staan er in de app en op de website nieuwe collecties of producten, social media berichten van winkels, aanbiedingen, events en een redactionele blog. Wie geïnspireerd wil worden kan via Selly Amsterdam nu al terecht bij 75 unieke ondernemers. ‘Eigenlijk is het een soort dating app voor shoppers en winkeliers’, besluit Sophie van der Schaft, de copywriter van Selly Amsterdam. De app is gratis te downloaden.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken