Lidl eerste supermarktketen met 10 miljoen Facebook-fans

Lidl eerste supermarktketen met 10 miljoen Facebook-fans
  • Online
  • 24 apr 2014 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaFood

Lidl bereikte eind februari dit jaar de mijlpaal van 10 miljoen Facebook fans. De supermarktketen startte haar internationale social media activiteiten in september 2011 met zeven pilot-landen , namelijk Groot-Brittannië, Spanje, Ierland, Nederland, Kroatië, Roemenië en Finland. Duitsland had al een Facebook-site. In Nederland heeft Lidl ruim 358 duizend fans.

Dit blijkt uit het onderzoek ‘Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook’ dat het social media monitor bureau Socialbakers recent publiceerde. In april 2013 was heel Europa – 26 landen - voorzien van een Lidl Facebook-site. De fan community telt nu 10,2 miljoen consumenten. Het Socialbakers-onderzoek toont ook aan dat Lidl de supermarktketen in Europa is met het grootste aantal interacties en het grootste aantal binnen komende Facebook-vragen beantwoordt. De complete evaluatie van Socialbakers staat online.

Serieus platform
‘De afgelopen 2,5 jaar heeft onze Lidl Facebookpagina zich ontwikkeld tot een serieus platform waarop wij met onze klanten communiceren. In de toekomst continueren we die focus door innovatie, klantenbinding en transparantie te combineren’, aldus Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland.

Favoriete producten
Europees gezien heeft Nederland een voortrekkersrol genomen in de dialoog met haar klanten door te investeren in het Lidl-Likes platform. Via dit platform kunnen klanten stemmen op hun favoriete product binnen een categorie. In Nederland heeft Lidl 380 filialen.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken