Tien interessante onderzoeken van afgelopen week
- Online
- 2 mei 2014 @ 09:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 2 mei 2014 @ 09:00
- Redactie Online
Ook deze week heeft Danny Ooosterveer weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere een mooie brochure van de mediatijdsbescheding in Nederland, de Webwinkel Monitor 2014 en onderzoek van Distimo naar het effect van gefeatured worden in de app store op downloads & omzet.
De laatste cijfers over internetgebruik in Europa
Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt. Deze cijfers zijn onlangs toegevoegd aan Eurostat en het Marketingfacts Stats Dashboard. Het zal geen verrassing zijn dat de internetpenetratie zeer hoog is. In termen van huishoudens met toegang tot internet is Nederland koploper in Europa met een penetratie van 95 procent. 94 procent van de Nederlanders heeft in de afgelopen 3 maanden internet gebruikt. Lees verder
3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken #adv
Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen? Download
Webwinkel Monitor 2014
Webwinkeliers laten hun tevreden klanten in de kou staan. Op de helft van de complimenten die ze ontvangen, reageren ze nooit. De helft van klachten daarentegen wordt wel binnen het half uur beantwoord. Dat blijkt uit dit onderzoek waarin ruim 59.000 Nederlandse webwinkels onder de loep zijn genomen. Twee derde van alle webwinkels reageert binnen twee uur op een klacht. Op complimenten antwoordt slechts een kwart zo snel. Lees verder
Media:tijd
Kijken Nederlanders vandaag de dag nog op de klassieke manier tv (lineaire, live)? Of doen ze dat wanneer het hen uitkomt (uitgesteld, on demand)? Gebruiken ze hun smartphones en tablets altijd en overal? En hoe lezen ze kranten en luisteren ze naar de radio? Op de ‘ouderwetse’ manier of via internet (websites en apps)? Uit het reguliere SCP-tijdsbestedingsonderzoek is op hoofdlijnen bekend waaraan mensen hun tijd besteden. Dat onderzoek biedt echter te weinig mogelijkheden om het mediagebruik verder uit te diepen. Lees verder
Maximizing the mobile opportunity
IAB US heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd, IAB Mobile Rising Star Ads Inspire Interaction. Binnen dit onderzoek worden IAB Mobile Rising Star advertenties vergeleken met standaard banneradvertenties op mobiel. Gekeken wordt naar de impact van interacties op bijvoorbeeld branding. Lees verder
Consumentenonderzoek Klantbeleving
Ruim driekwart van de consumenten in Nederland overweegt zijn verzekeraar, telecombedrijf, energieleverancier of retailer te verlaten als deze geen betere klantbeleving biedt. Het aantal consumenten dat waarschijnlijk tot zeker overstapt in de energiebranche, verzekeringsbranche en telecomsector is bijna even hoog als in de retailsector. Alleen bij banken zijn klanten minder geneigd over te stappen. 69% van de bankklanten overweegt dit wanneer de klantbeleving niet verbetert. Lees
verder
De toekomst van de maakindustrie
De algemene teneur in Nederland is vaak dat ‘we’ geen maakindustrie meer hebben. Daarmee is de maakindustrie een ondergeschoven kindje geworden. In dit rapport wordt duidelijk dat dit een onterechte constatering is. Nederland beschikt over een zeer interessant palet aan maakbedrijven, die gezamenlijk een belangrijke aandeel hebben in het bruto nationaal product. Lees verder
Trends in franchise 2014
Slechts een handjevol franchiseformules kan succes-vol worden in het buitenland. Dit zullen met name de grote, bestendige en kapitaalkrachtige formules zijn, die zich in Nederland inmiddels hebben bewezen. Voor hen zit Nederland vol en is groei alleen nog maar in het buitenland mogelijk. Lees verder
Brand Engagement in the Participation Age
De dagen waarin consumenten achterover leunden en communicatie van merken 'ontvingen' zijn voorbij. Consumenten leunen nu voorover: ze zijn actief, betrokken en in gesprek. In het participatietijdperk waar we ons in bevinden is het belangrijk dat marketeers een strategie hebben voor online engagement. Om marketeers daarbij te helpen hebben Google en Advertising Age dit onderzoek uitgevoerd. Uit dit onderzoek zijn 6 learnings voor marketeers gekomen. Lees verder
The Impact of Being Featured in an App Store
Een zeer waardevolle methode om op te vallen in de app store is 'gefeatured' worden. Toch is er maar weinig bekend over wat het effect hier nu precies van is, en hoe je het als marketeer of ontwikkelaars voor elkaar krijgt dat je app gefeatured wordt. Wat voor soorten 'featured' zijn er, en wat voor soort apps komen daar voor in aanmerking? Lees verder
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing