WWF lanceert lastselfie-campagne
- Online
- 14 apr 2014 @ 17:21
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Interactie
- 14 apr 2014 @ 17:21
- Redactie Online
Worldewide Fund for Nature (WFF) wil met de #lastselfie-snapchatcampagne aandacht voor bedreigde diersoorten. ‘Laat dit niet mijn #LastSelfie zijn’, staat op een selfie van een tijger – een van de vijf ontroerende beelden van de nieuwe campagne.
SnapChat, de instant fotomessaging-app, is een soort spiegel van het echte leven. De snapchatbeelden zijn unieke momentopnamen die snel voorbij zijn. Ze leven maar een paar seconden. Dit is de wrange overeenkomst met de steeds sterker wordende bedreiging van soorten als tijgers, orang-oetans en ijsberen.
Punt maken
Als we in het echte leven geen actie ondernemen, zullen deze diersoorten - samen met een aantal andere - echt verdwijnen. Dat is het voornaamste punt dat de WNF-campagne maakt, die social media gebruikt om aandacht te vragen voor bedreigde soorten. De campagne die in Turkije werd gelanceerd, had acht uur later meer dan 24 miljoen Tweets. Op 10 april volgde de rest van de wereld.
Zeg het voort
WWF doet aan iedereen de oproep om de campagne te delen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing