Facebook pakt pestgedrag aan

Facebook pakt pestgedrag aan
  • Online
  • 21 mei 2014 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaCommunityWebsiteContent

Facebook heeft het Bullying Prevention Center gelanceerd. De site deelt belangrijke hulpmiddelen en informatie om mensen aan te moedigen om voor elkaar op te komen als ze pestgedrag zien, zowel online als offline. Facebook brengt de site onder ander in het Nederlands uit - de taal van de site is afhankelijk van de taalinstellingen van de gebruiker.

Voor deze site hebben ontwikkelaars van Facebook en Facebook partners bij het Yale Center for Emotional Intelligence drie jaar lang samengewerkt. Het Bullying Prevention Center is het resultaat pionierswerk om mensen een betere en prettigere gebruikservaring op Facebook te kunnen bieden.

Pestgedrag rapporteren
Het Bullying Prevention Center is ontwikkeld om informatie te geven aan mensen precies op het moment dat ze het nodig hebben: als iemand pestgedrag op Facebook rapporteert, wordt hij of zij doorverwezen naar de site. Zo hebben ze direct toegang tot informatie en advies over wat te doen als ze iets vervelends meemaken, bijvoorbeeld ideeën over hoe je een moeilijk gesprek aan kunt gaan of iemand om hulp kunt vragen. Ook de gebruiker waarvan de content als pesten wordt gerapporteerd zal worden doorverwezen naar de site.

Kennis over emoties kinderen
Marc Brackett, directeur van het Yale Center for Emotional Intelligence: ‘Door gebruik te maken van wetenschappelijke kennis op het gebied van emoties en de ontwikkeling van kinderen, en door focusgroepen met tieners in te zetten waren we in staat om, samen met Facebook, programma's en hulpmiddelen te ontwikkelen. Dit zijn bijvoorbeeld ook voorbeeldgesprekken en conversatiestarters die tieners kunnen helpen met het beter kunnen omgaan van pestsituaties, zowel on- en offline.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken