Feedbackknop voor optimalisering klantervaring

Feedbackknop voor optimalisering klantervaring
  • Online
  • 9 mei 2014 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-mailmarketingKlantenservice

E-mail service provider Tripolis Solutions en feedbackspeler CloseAlert hebben de handen ineen geslagen. ‘Om de wensen en behoeftes van de klant te begrijpen is het essentieel om goed te luisteren naar zijn ervaringen bij het openen en lezen van een e-mail’, aldus een Yori Högemann, oprichter van CloseAlert. ‘Dit hoeft helemaal niet duur en uitgebreid één keer per jaar te worden onderzocht! Het kan door het toevoegen van een positieve en een negatieve feedbackknop in elke e-mail die wordt verzonden.’

Högemann: ‘De ontvangers kunnen daarmee direct aangeven wat zij van de e-mail vinden en dit ook toelichten. De feedback en toelichting worden realtime verwerkt en gepresenteerd in ons CloseAlert dashboard. Hierdoor kun je e-mails binnen een campagne of campagnes onderling vergelijken. De feedback zet je in om je e-mails te verbeteren om zo nóg beter op de behoeften van de klant in te spelen. Dit is iets wat bijvoorbeeld Telfort heeft gedaan. Zij wist namelijk de klanttevredenheid van haar nieuwsbrieflezers te verhogen met 22 procent!’

Koppeling
Tripolis Solutions en CloseAlert hebben samen een koppeling ontwikkeld tussen het Tripolis Dialogue platform en het feedback platform van CloseAlert. Door deze koppeling is de oplossing van CloseAlert nu voor alle klanten van Tripolis beschikbaar gemaakt. ‘Met deze samenwerking maken wij het voor onze klanten nog gemakkelijker om hun e-mailmarketing activiteiten te optimaliseren. De klantervaringen die verzameld worden via CloseAlert zijn een toevoeging op de rapportage en analysemogelijkheden in het Tripolis platform’, aldus Conrad Hagemans, country manager Tripolis.

Tripolis Solutions bedient ruim 2.500 bedrijven met haar dialogue marketing software, waaronder organisaties zoals KPN, Delta Lloyd en NS. CloseAlert helpt bedrijven als PON, T-Mobile, Telfort en Vodafone hun e-mail marketing activiteiten te optimaliseren.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken