Museon en CGI lanceren Vredes-app

Museon en CGI lanceren Vredes-app
  • Online
  • 23 mei 2014 @ 15:04
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsKlantenserviceContent

Populiar wetenschappelijk museum Museon en ICT- partner CGI introduceren de Peace@TheHague app. Met deze app wil Museon de internationale zone van Den Haag ontsluiten voor inwoners en toeristen en het gebied meer positioneren als een toeristische attractie. De app zal geschikt zijn voor IOS en Android en wordt in meerdere taalversies ontwikkeld.

Het museum fungeert hierbij als begin- en eindpunt van een interactieve route door het wandelgebied waar veel internationale instellingen zoals Europol en de Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW) gevestigd zijn. Via de app ontvangen bezoekers informatie over de instellingen op hun smartphone.

Vrede en recht
Het Museon wil samen met de instellingen die gevestigd zijn in de internationale zone het proces van vrede en recht voor een breed en divers publiek zichtbaar en begrijpelijk maken. De Peace@TheHague app haalt de internationale instellingen uit hun anonimiteit en laat de voorbijgangers buiten zien wat er zich binnen allemaal afspeelt. Via de app wordt informatie verstrekt over publieke figuren zoals Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela, maar ook doelstellingen en missie van instellingen als het Vredespaleis, OPCW, het internationaal Strafhof (ICC) en Het Joegoslavië Tribunaal worden zichtbaar gemaakt. In vijftien korte, aansprekende verhalen wordt achtergrondinformatie gegeven waarbij het thema vrede en recht tot leven komt.

Blue tooth beacons
Binnen het project is CGI verantwoordelijk voor de informatieverstrekking in de openbare ruimte via de app. Zij integreerde blue tooth beacons, met elk een eigen unieke code in de app. De beacons worden op verschillende locaties geplaatst, bijvoorbeeld bij het Vredespaleis. Als bezoekers binnen een straal van 5 meter komen van de beacon, herkent de app dat deze beacon met de unieke code is gekoppeld aan het Vredespaleis. De app leidt de bezoeker vervolgens automatisch naar een ander scherm met hierop specifieke informatie over deze instelling.

Enterprise mobility solutions
Sander van den Born, Vice President marketing, communications & innovation: ‘De samenwerking met Museon past goed binnen onze focus op enterprise mobility solutions. CGI helpt bedrijven in verschillende sectoren met hun mobiliteitsvraagstuk. We ondersteunen hen gedurende het gehele proces: van advies over mobiele strategie tot aan de implementatie.’
Marie Christine van der Sman, directeur Museon vult aan: ‘Het idee voor deze app is gebaseerd op het smart city concept waarbij nieuwe media gebruikt worden om een stad toegankelijk te maken voor inwoners en toeristen. Met deze app willen we ons profileren als de fysieke en virtuele portal voor de internationale zone. Dankzij onze ICT-partner CGI kunnen we een groot en breed publiek op een leuke en interactieve manier kennis laten maken met dit belangrijke gebied in Den Haag.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken