PasNL introduceert nieuwe techniek voor oude scanners

PasNL introduceert nieuwe techniek voor oude scanners
  • Online
  • 15 mei 2014 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenserviceApps

In de recente versie van de Nederlandse app PasNL, zit een nieuwe techniek genaamd ‘BarcodeBoost’ die het scannen van barcodes ook bij oude scanners mogelijk maakt. Dat was voor veel winkelketens tot nu toe soms een probleem. De app van loyalty-expert DataBase Fulfilment (DBF) is de eerste met deze techniek en maakt zo fysieke pasjes overbodig.

Consumenten hoeven niet zelf pasjes te fotograferen, maar in de app zitten standaard meer dan 60 pasjes van ledenverenigingen en winkelketens als AH, AirMiles, ANWB, Douglas, Gamma, Hunkemöller, IciParis en V&D.

Meer toestellen
Waar nieuwe scanners in winkels als het ware foto’s maken, interpreteren en uitlezen, maken de oude scanners gebruik van infrarood. Als klanten hun digitale pas via hun smartphone aan de kassa laten zien, kon het zijn dat de oude scanners de pas niet herkenden, zodat de kassamedewerker de cijfers handmatig moest invoeren. Met de nieuwe techniek van PasNL is dit verholpen. Commercieel directeur DBF Jan-Alix Kruizinga: ‘Op dit moment werkt de techniek voor de Samsung S4, S5 en Note3. Ik verwacht de techniek op termijn voor meer toestellen beschikbaar te hebben.’

Pasjes in smartphone
Volgens Kruizinga is dit een belangrijke doorbraak. ‘Als je wilt aansluiten op de dagelijkse praktijk van consumenten, moet je kunnen werken met barcodes. In korte tijd hebben gebruikers al meer dan honderdduizend passen bij ons geregistreerd. Passen die je dus niet meer in je portemonnee hoeft te hebben, maar in je smartphone kunt opbergen. De consument geeft in onderzoek aan hier duidelijk de toekomst in te zien en deze techniek maakt dat ook caissières hier snel vertrouwd mee raken.’

Klantrelaties bouwen
De app is volgens Kruizinga ook een prima middel voor retailers en verenigingen om echte klantrelaties te bouwen. ‘Je wilt niet voor elk merk een aparte app. Deze digitale portemonnee is de centrale opbergplek, terwijl merken toch heel direct met hun klanten kunnen communiceren. In de app verschijnt dan een berichtje met een aanbieding of boodschap van bijvoorbeeld Albert Heijn.’
PasNL is gratis beschikbaar in de App Store en in de Google Play Store (Android).
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken