SelektVracht wordt DHL Parcel

SelektVracht wordt DHL Parcel
  • Online
  • 16 mei 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceWebwinkelKlantenservice

SelektVracht verdwijnt als merk. Alle activiteiten van moederbedrijf Deutsche Post DHL voor de Nederlandse e-commerce markt worden gebundeld onder de naam DHL Parcel. In de loop van dit jaar zal DHL Parcel de eerste vijfentwintig pakketautomaten in ons land plaatsen.

Deutsche Post DHL, in ons land onder andere actief met SelektVracht en DHL for You wil focus brengen in de pakketservice naar consumenten. Daar hoort een eenduidig merk bij en dat wordt dus DHL Parcel laat de pakketvervoerder weten.

Kluisjeswanden en pakketkasten
Deutsche Post DHL maakte eerder deze week op de site van Marketingtribune.nl bekend dat het bedrijf zijn netwerk van brievenbussen voor pakketten – packstations - in eigen land uitbreidt. Nu wordt dit concept in Nederland uitgerold. Er worden dit jaar vijfentwintig automaten geplaatst. Ze bieden afhalers een alternatief voor de bijna duizend servicepoints van DHL in ons land.

Postorderspecialist
SelektVracht werd in de jaren tachtig van de vorige eeuw opgezet door Van Gend & Loos, dat later opging in DHL. Vandaag laat Deutsche Post DHL weten dat het contract met Wehkamp.nl recentelijk is vernieuwd. Pakjes van het Zwolse webwarenhuis worden voortaan dus door DHL Parcel bezorgd, al zal het logo van SelektVracht niet van de ene op de andere dag uit het straatbeeld verdwijnen.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken