Trage verbinding grootste ergernis op internet

Trage verbinding grootste ergernis op internet
  • Online
  • 8 mei 2014 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenserviceInteractie

Webpagina’s die traag laden, pop-up vensters en spam zijn de drie grootste ergernissen op internet. De helft van de Nederlanders raakt geïrriteerd als het internet trager is dan verwacht. Bijna vier op de tien beklaagt zich erover dat daardoor niet alle taken afgerond kunnen worden die gepland stonden. Ook leidt het af van de acties waaraan op dat moment gewerkt werd. Tijdens het wachten gaan de meeste mensen naar het toilet!

Dit blijkt uit onderzoek van Reggefiber in samenwerking met Multiscope onder ruim duizend consumenten naar de grootste ergernissen tijdens het internetten. De activiteiten waarbij een trage verbinding de meeste overlast geeft, zijn surfen op het web, gevolgd door online tv en video’s kijken en het streamen van muziek en films.

Mannen en vrouwen
Mannen ergeren zich dubbel zo vaak als vrouwen aan het niet behalen van de beloofde up- en downloadsnelheden. Vrouwen vinden het daarentegen weer veel hinderlijker als de internetverbinding wegvalt. In vergelijking met mannen vinden vrouwen het daarnaast ook veel vervelender om een trage internetverbinding te hebben als ze actief zijn op social media, thuiswerken of online gamen, terwijl het bij mannen vaker irritatie oproept als ze minder snel kunnen downloaden of muziek en films streamen.

Toiletbezoek
Een ‘wachtmomentje’ wordt voor de meest uiteenlopende zaken gebruikt. Zo vindt de meerderheid het een moment om een bezoek aan het toilet te brengen, een drankje te halen of juist lui achterover te hangen. Maar ook een telefoontje plegen (10%) of het huisdier van een dikke knuffel voorzien (7%) is niet ongebruikelijk. Berusting komt wel met de jaren. Jongeren tot 24 jaar zijn sneller geneigd om een nieuw browser-venster te openen in een poging een bestand of pagina sneller te laden in plaats van af te wachten of iets anders te gaan doen.

Instabiele verbinding
‘Nederlanders lopen wereldwijd voorop in internetgebruik. Toch komt het nog vaak genoeg voor dat de internetverbinding in de woning het dataverkeer niet goed aankan en daardoor instabiel is. Er zijn steeds meer apparaten verbonden met internet en Nederlanders gebruiken hun verbinding ook voor steeds meer activiteiten. Met name de opkomst van streaming video- en muziekdiensten trekt een zware wissel op de huidige online infrastructuur. Deze ontwikkelingen vragen om een verbinding met voldoende bandbreedte, nu maar zeker ook in de toekomst’, stelt Ewoud Overduin, Manager Sales en Marketing bij Reggefiber. Sinds de oprichting in 2005 richt Reggefiber zich op de aanleg en het beheer van een open glasvezelnetwerk. Reggefiber is in meer dan 200 gemeenten actief en op dit moment zijn ruim 1,7 miljoen huishoudens in Nederland aangesloten op het netwerk.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken