Crossmedia Communicatiegroep en Type1 Media gaan samenwerken

Crossmedia Communicatiegroep en Type1 Media gaan samenwerken
  • Online
  • 3 jun 2014 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaBig dataSocial mediaE-marketing

Marketeers stellen hoge eisen aan de rentabiliteit van hun marketinginspanningen. De exponentiële groei van data en het aantal online communicatiekanalen maken die rentabiliteit echter niet altijd inzichtelijk. Al in 2004 bedachten de marketeers binnen de Crossmedia Communicatiegroep hier de eerste oplossing voor: het LeadQ lead management platform. Om de groei en uitbouw van het LeadQ platform te versnellen, is de Crossmedia Communicatiegroep een samenwerkingsverband gestart met Type1 Media.

Type1 Media wordt geleid door Joeri Hofman (voormalig IDT, Wegener en manager performance Sanoma Media) en Philip Klop (online performance adviseur van onder meer Delta Lloyd, Nationaal Spaarfonds, Proteq, RouteMobiel, Energiedirect.nl). Crossmedia Communicatiegroep ontwikkelt cross media concepten en campagnes en werd in 1994 opgericht.

Rentabiliteit inzichtelijk
LeadQ heeft zich in de afgelopen tien jaar bewezen als rendabel marketing management platform voor onder meer Essent, Ohra, SNS Reaal en Nefit. De marketingmanager kan met LeadQ online marketingcampagnes van A tot Z beheersen en de sales conversie vergroten. Zo geeft het LeadQ platform een compleet inzicht in de totale rentabiliteit van een cross mediale marketing campagne.

Eerste klanten
LeadQ zal zich door deze samenwerking in de komende tijd (internationaal) ontwikkelen tot hèt platform voor cross-mediale data-driven marketing. De eerste klanten (Persgroep Nederland, Carl Zeiss Vision) maken al actief gebruik van de nieuwe samenwerking.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken