[onderzoek] 'Mobiel gaat voor de kinderen'
- Online
- 19 jun 2014 @ 12:11
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mobile
- 19 jun 2014 @ 12:11
- Redactie Online
De ochtenden van stedelingen zijn chaotisch en druk, maar ouders besteden nog steeds drie keer zo veel tijd op hun mobiele telefoon en social media dan dat ze tijd doorbrengen met hun kinderen. Zo blijkt uit het eerste Life at Home-rapport van Ikea naar ochtendrituelen van mensen over de hele wereld. De gegevens in het rapport zijn gebaseerd op bestaand onderzoek van Ikea, interviews met experts en een nieuw wereldwijd onderzoek uitgevoerd onder ruim 8.000 mensen tussen de 18 en 60 jaar in Berlijn, Londen, Moskou, Mumbai, New York, Parijs, Shanghai en Stockholm.
Hoe staan mensen over de hele wereld op en hoe beïnvloedt dit hun welzijn? Met die inzichten zegt Ikea bij te willen dragen aan een beter dagelijks leven thuis. ‘We doen onderzoek naar het leven thuis om inzicht te krijgen in wat mensen willen en nodig hebben. Deze waardevolle inzichten delen we met de rest van de wereld en zetten we om in nieuwe ideeën en oplossingen die het dagelijks leven een stukje beter maken’, aldus Jeroen Hubert, country marketing manager Ikea Nederland.
Kwart speelt met kinderen
Ouders geven aan het ’s ochtends belangrijk te vinden om een gesprek met hun kind te voeren (59 procent) en hun kind een knuffel of kus te geven (57 procent). Het onderzoek laat zien dat er een verschil is tussen wat ouders willen en wat ze werkelijk doen. 80 procent van de Londenaren zegt bijvoorbeeld dat het belangrijk is voor hun welzijn om ’s ochtends met hun kinderen te spelen, maar in de praktijk doet slechts 26 procent dit. Tegelijkertijd besteden mensen ’s ochtends gemiddeld 11 minuten van hun tijd aan hun mobiele telefoon en social media. Terwijl slechts 32 procent van de ondervraagden dit belangrijk vindt voor hun welzijn.
Stress
1 op de 4 ondervraagden vindt de ochtend het meest stressvolle moment van de dag. Voornaamste redenen zijn: te laat wakker worden (35%), nadenken over de dag (33%), grotere zaken die spelen in het leven (23%), het zoeken naar voorwerpen als sleutels (20%) en nadenken over wat aan te trekken (16%). Jongeren (18-29 jaar) ervaren ’s ochtends de meeste stress.
Telefoon gaat boven eigen welzijn
Hoewel mindfulness en spiritualiteit de trend zijn, is hier in de ochtend weinig van te merken. Slechts 12 procent van de ondervraagden maakt ’s ochtends tijd voor een moment van zelfreflectie, terwijl 48 procent met zijn mobiele telefoon aan de slag gaat. Als mensen wel even de tijd nemen om stil te staan bij hun gedachten, doen ze dit vooral onder de douche (40 procent). Mensen die tijd maken voor zelfreflectie beoordelen hun geluk in de ochtend met een 7,2. Terwijl mensen die dat niet doen, hun ochtend beoordelen met een 6,2.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing