Hema introduceert Scanlounge
- Online
- 27 jun 2014 @ 16:21
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 27 jun 2014 @ 16:21
- Redactie Online
Tijdens het Late Night Shopping Event heeft Hema in zijn vestiging in winkelcentrum Stadshart te Amstelveen een primeur. Klanten kunnen in een fractie van een seconde een 3D scan van zichzelf laten maken waarvan vervolgens een beeldje gefabriceerd wordt. HEMA is hiermee de eerste Nederlandse retailer die in deze nieuwe markt stapt. Bij aanschaf van dit beeldje ontvangt de klant een link naar een digitale 3D foto, voor een 360 graden weergave op tablet, pc of smartphone. De 3D scans kunnen gemaakt worden op donderdag 3 juli van 18 - 23 uur en vrijdag 4 juli en zaterdag 5 juli tijdens reguliere openingstijden.
De zogeheten Scanlounge is een fotogrammetrie scaninstallatie, waarmee in een fractie van een seconde met 68 hoge resolutie camera's de opname van je gehele lichaam gemaakt wordt. Deze beelden worden nadien omgezet naar een full colour 3D bestand. Na de scan worden de beelden in een aantal stappen tot een printbaar bestand omgezet en worden vervolgens naar de 3D kleurenprinter gestuurd. Tijdens het printproces wordt een (rechthoekig) laagje gipspoeder telkens op een ander laagje poeder gelegd. Na elke laag wordt de poeder op de gewenste plekken met een bindmiddel verhard en waar nodig met inkjet van kleur voorzien. Dit wordt herhaald totdat een heel object in 3D is ontstaan. Als alle lagen zijn verwerkt resteert een bak poeder waarin het 3D geprinte beeldje zich bevindt. Deze wordt er dan uitgehaald, schoongemaakt en voor de stevigheid van een lijm of waslaag voorzien. Het niet gebruikte poeder kan worden hergebruikt en heeft tijdens het printproces als ondersteunend materiaal gewerkt.
Het beeldje wordt geleverd op een voetje met of zonder Hema logo en kan binnen drie tot vier weken opgehaald worden in het Hema filiaal, winkelcentrum Stadshart Amstelveen. Gratis is het niet, klanten moeten 59 euro betalen.
3D ontwikkeling
Hema licht de stap als volgt toe: ‘Na de introductie door HEMA van 3D producten als sieraden en telefoonhoesjes is een 3D scan en 3D print van jezelf of familie de volgende stap in deze ontwikkeling. De mogelijkheden van 3D printen sluiten naadloos aan bij het uitgangspunt om gepersonaliseerde producten beschikbaar te maken voor iedereen. Daarnaast draagt HEMA design en technologische vernieuwingen een warm hart toe. De producten en mogelijkheden van 3D geprinte producten sluiten dan ook perfect aan.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing