SPOT zenders implementeren VAST voor gebruik online commercials

SPOT zenders implementeren VAST voor gebruik online commercials
  • Online
  • 3 jun 2014 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaCampagnesContentKijkcijfers

De SPOT zenders starten per 1 juli aanstaande met het gebruik van VAST voor de aanleveringen en het uitspelen van online commercials. VAST is een protocol waarmee online commercials in verschillende formaten beschikbaar gesteld kunnen worden voor video netwerken. Ook voorziet VAST in een oplossing voor het meten van online commercials.

Steeds meer bureaus en adverteerders maken gebruik van VAST voor hun online video campagnes. Het is een manier om de online commercial in verschillende formaten beschikbaar te stellen voor de video platforms waarop de commercial uitgeserveerd wordt. In plaats van een fysieke aanlevering van de commercial is deze op centrale server beschikbaar om door een video server van een website opgepikt te worden.

Stichting Kijkonderzoek
VAST kan ook gebruikt worden om informatie te verzamelen over het uitspelen van de online commercial. Deze methode zal door het nieuwe online video onderzoek van Stichting Kijkonderzoek gebruikt worden om het gebruik van online commercials te meten.

Start gebruik van VAST per 1 juli
In de afgelopen periode hebben de SPOT zenders hun videoplayers op alle websites en apps aangepast om online commercials met behulp van VAST uit te spelen. De SPOT zenders stellen bureaus en adverteerders in staat om vanaf 1 juli VAST te gebruiken. De huidige methode van aanlevering via mail of FTP kan tot 1 januari 2015 nog gebruikt worden. De periode tussen 1 juli en 1 januari 2015 zal gebruikt worden om bureaus en adverteerder te helpen bij het omschakelen naar het gebruik van VAST.

Core business
Michel van der Voort, directeur SPOT: ‘Online video behoort al langere tijd tot de core business van de SPOT zenders. Nu de vraag naar online video campagnes sterk groeit willen we hierin onze service en performance snel uitbreiden. Zo ontwikkelen we met MBS een module voor de aanvraag en evaluatie van online video campagnes en hebben we al onze video websites en apps klaar gemaakt voor VAST. Ons doel is om de inzet van online video naast de TV campagne voor adverteerder en bureau zo makkelijk mogelijk te maken.’

Televisiereclame
SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders. In SPOT participeren de volgende organisaties: Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, BE VIACOM Benelux, NBCU, Eurosport en Sport1.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken