E-learning wint terrein
- Online
- 9 jul 2014 @ 16:02
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 9 jul 2014 @ 16:02
- Redactie Online
Uit een onderzoek van NIDAP (Niche Data Publishers) blijkt dat e-learning aan populariteit wint. Bij organisaties met opleidingsbudgetten boven een miljoen wordt minder dan de helft van het opleidingsbudget aan klassikaal leren uitgegeven. Zij combineren klassikaal leren steeds vaker met blended learning [combinatie klassikaal/e-learning] en besteden ook een groter deel van het opleidingsbudget aan e-learning (13%).
Nidap stelt vast dat particuliere opleidingsinstituten het meest profiteren van deze verschuiving in leervorm. E-learning bedrijven weten nog geen groot aandeel in de opleidings- en trainingsmarkt naar zich toe te trekken.
E-learning bedrijven profiteren nog niet mee
Hoewel bij grote opdrachtgevers 13% van het opleidingsbudget aan e-learning wordt uitgegeven, komt nog maar weinig daarvan bij e-learning bedrijven zelf terecht. Ongeveer 60% van het opleidingsbudget wordt besteed bij particuliere opleidingsinstituten. Gemiddeld gaat slechts 2% van het opleidingsbudget naar e-learning bedrijven. Een verklaring hiervoor is enerzijds dat commerciële opleiders de professionals en bedrijven beter op maat kunnen bedienen. Anderzijds, werken veel e-learning bedrijven nog vooral in specifieke branches zoals zorg en overheid. NIDAP verwacht dat de particuliere opleidingsinstituten in meerdere mate gebruik zullen maken van e-learning bedrijven als toeleverancier. Ook verwachten de onderzoekers dat e-learning bedrijven steeds meer branchebreed gaan werken en met producten komen die met name door middelgrote en kleinere bedrijven worden afgenomen, hetzij on demand commodity [bijvoorbeeld open skills trainingen online] of in de vorm van gezamenlijke ontwikkeling.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing