Groot bereik regionale publieke omroepen op tablet en smartphone
- Online
- 7 jul 2014 @ 08:13
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mobile
- 7 jul 2014 @ 08:13
- Redactie Online
De dertien publieke regionale omroepen worden ook op tablet, mobiel en pc/laptop goed gevonden. Op alle digitale platforms staan de gezamenlijke regionale publieke omroepen in de top-10. Op mobiel staan de zenders zelfs op een 4de plaats in aantal bezoeken en 5de plaats in cumulatief bereik. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het digitale bereiksonderzoek DDMM, uitgevoerd door GfK in opdracht van Vinex (Verenigde Internet Exploitanten), over de maand april 2014.
Op de mobiele telefoon behaalt de regionale omroep een 4de plaats in aantal bezoeken (46.978.000) en een 5de plaats in bereik met 18,4% (totaal 13+). Ter vergelijking: de regionale omroep had in april op mobiel ruim 10 miljoen bezoeken meer dan RTL Nederland.
De regionale publieke omroepen worden ook op de tablet goed gevolgd met 18.169.000 bezoeken in april (en een 7de plaats) en een bereik van 10% (8ste).
Dat de sites van de regionale omroepen eveneens via de pc en laptop nog steeds goed worden gevonden, komt ook duidelijk naar voren uit de DDMM-cijfers. In april waren er 10.644.000 bezoeken aan de websites van de regionale zenders (8ste plaats). Het bereik was 13,6% (9de plaats).
Op de drie platforms gezamenlijk (mobiel, tablet, pc/laptop) staan de zenders ook ruim in de top-10. De regionale omroepen staan op een 8ste plaats in zowel bezoek (75.659.000) als bereik (34,9%).
De websites van de regionale omroepen bereikten in april iets meer mannen dan vrouwen (13+): 38,2% om 31,7%. Op tablet en pc/laptop zijn de verhoudingen bijna gelijk. Op mobiel zijn de verschillen groter. Daar is het bereik 21,6% (mannen 13+) en 15,2% (vrouwen 13+).
Gerard Schuiteman, managing director Roos, de stichting die de belangen van de dertien publieke regionale omroepen in Nederland behartigt: ‘Ik ben heel blij met deze cijfers. Ze bevestigen de waarde en relevantie van de regionale omroep, ook op de online platformen. De regionale omroep slaagt er in om via de radio- en tv-kanalen en online een breed en in leeftijd gevarieerd publiek te bereiken dat op de hoogte wil zijn van het laatste nieuws uit de regio. Vanuit de publieke taak sluit de regionale omroep daar op aan. Deze cijfers laten ook zien dat de regionale omroep goed en op tijd heeft geanticipeerd op het sterk toenemende gebruik van mobiele apparaten.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing