Klantenservice Essent pioniert met Whatsapp

Klantenservice Essent pioniert met Whatsapp
  • Online
  • 7 jul 2014 @ 09:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via deze berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van 2 maanden. Essent is het eerste grote bedrijf in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

‘Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon?’, zo licht socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent de pilot toe. ‘Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’

In de pilot hoopt Essent te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte aan dit nieuwe servicekanaal is en of klanten er naar tevredenheid geholpen kunnen worden. De eerste signalen zijn positief, zegt De Vrieze: ‘Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.’

Bereikbaarheid Whatsapp-service
De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. Klanten worden via de mobiele website van het energiebedrijf geattendeerd op het nieuwe servicekanaal.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken