Nieuwe koers PhoneHouse leidt tot ontslaggolf

Nieuwe koers PhoneHouse leidt tot ontslaggolf
  • Online
  • 22 jul 2014 @ 17:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Strategie

Phone House zet zijn transitie naar een omnichannel formule door en gaat meer inzetten op online verkoop. Daardoor moeten 50 winkels hun deuren sluiten wat ten koste gaat van 200 fte. Dit maakte het hoofdkantoor van Phone House vandaag bekend.

Eric-Jan Doorenbosch, Managing Director Phone House Netherlands licht de uitrol van de strategie toe: ‘Met het doorvoeren van deze stappen wordt de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht gebracht. Dat er hierdoor arbeidsplaatsen komen te vervallen en winkels samengaan of sluiten is hiervan een pijnlijk, maar logisch gevolg. Een duidelijke focus en efficiency is nodig om onze klanten optimaal te bedienen en te voldoen aan de vraag van vandaag.' 

Winkelspreiding
Gekoppeld aan de transitie heeft Phone House de huidige winkelspreiding en het rendement van de winkels tegen het licht gehouden. Dit heeft geleid tot het voorgenomen besluit om 50 Phone House winkels in verschillende steden in Nederland samen te voegen, te sluiten of af te stoten. Het gevolg daarvan is dat er ongeveer 200 fulltime arbeidsplaatsen zullen verdwijnen, twintig procent op het Support Center en tachtig procent in de winkels. Over welke winkels zullen verdwijnen doet Phone House tot nader orde geen uitspraken, zo laat het weten.

Phone House Nederland is onderdeel van het Britse beursgenoteerde Carphone Warehouse. 
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken