Sitecore neemt meerderheidsbelang in social media-marketingbedrijf Komfo

Sitecore neemt meerderheidsbelang in social media-marketingbedrijf Komfo
  • Online
  • 11 jul 2014 @ 12:10
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Sitecore, toonaangevend in het managen van klantervaringen, neemt een meerderheidsbelang in Komfo, de Scandinavische aanbieder van social media-marketing en -engagementapplicaties. Dit leidt tot de integratie van twee applicaties waarmee Sitecore uitgebreidere social media-managementmogelijkheden aan zijn klanten biedt onder de naam Sitecore Social Powered by Komfo. Met deze investering is Komfo in staat wereldwijd een groter bereik te behalen. Voor Sitecore vormt het de basis voor zijn productplanning op het gebied van social media

Sitecore Social is een social media-marketingpakket waarmee marketeers content op sociale kanalen kunnen bekijken, interpreteren, beantwoorden en publiceren - op welke schaal dan ook. Conform zijn visie integreert Sitecore de op data gebaseerde social-monitoring- en managementtool van Komfo met zijn end-to-end Customer Experience Platform, zodat marketeers hun marketingactiviteiten persoonsgerichter en tegelijkertijd volledig multichannel kunnen uitvoeren. Zo krijgen marketeers wereldwijd de beschikking over social media-managementmogelijkheden inclusief Facebook-content en advertentiemogelijkheden, en beheren bedrijven hun conversaties over alle on- en offline kanalen.

Forrester stelt: 'Social media blijven voor marketeers een probleem - er wordt enorm in geïnvesteerd, maar het levert nog te weinig op. Echter, in 2014 helpt de datagerichte aanpak marketeers niet alleen om hun sociale activiteiten nog effectiever te maken, het is ook de start van een proces waarbij optimaal datagebruik de basis gaat vormen van veel bredere marketingplannen.'

Willen marketeers een gepersonaliseerde, ‘connected’ experience creëren, dan moeten ze in staat zijn data van verschillende kanalen vast te leggen en te analyseren. Op basis van die geanalyseerde data kunnen ze vervolgens betere beslissingen nemen. Sitecore Social Powered by Komfo integreert social intelligence met klantactiviteiten op alle contactkanalen. Dit geeft marketeers inzicht in klantactiviteiten en de mogelijkheid gepersonaliseerde, digitale content te bieden, die zorgt voor betere, meetbare resultaten. Belangrijke nieuwe functies in de tool:

  • cijfermatig inzicht in contentengagement;
  • effectieve mogelijkheden op het gebied van advertentiemanagement;
  • een duidelijke interface;
  • ingebouwde analytics;
  • inplannen van content en distributieplanning;
  • binnenkort beschikbaar: social listening, sentimentanalyse en native advertising.

'Ik ben al jaren onder de indruk van het succes dat Komfo heeft met social media voor bedrijven in Scandinavië. We nemen een meerderheidsbelang in Komfo om Sitecore’s visie verder te realiseren: het creëren van een end-to-end platform voor customer experience management met een geïntegreerde social media-oplossing. Nu is het moment om dit platform wereldwijd op de markt te brengen via ons netwerk', zegt Michael Seifert, oprichter en ceo van Sitecore. 'Het is opnieuw een stap richting de ontwikkeling van een connected, maar eenvoudig te beheren tool voor customer experience management. Ik kijk ernaar uit de komende tijd meer ontwikkelingen rondom onze social media-roadmap te delen.'

'Het huidige aanbod voor social-monitoring bestaat uit afzonderlijke, op zichzelf staande oplossingen die niet voldoende mogelijkheden bieden aan connected marketeers. Zij moeten immers klantinteracties via alle kanalen kunnen interpreteren', zegt Michael A. Hansen, medeoprichter van Komfo. 'Met Sitecore Social Powered by Komfo hebben marketeers nu de tools om te weten te komen welke content voor resultaat zorgt. We zijn erg blij onze bestaande relatie met Sitecore uit te breiden en samen wereldwijd een social-oplossing te kunnen lanceren.'

Beschikbaarheid
Sitecore Social Powered by Komfo is vanaf 15 juli 2014 wereldwijd verkrijgbaar. Geïnteresseerde Sitecore-klanten kunnen contact opnemen met hun accountmanagers. De gratis analytics-tool is te vinden op freeanalytics.sitecore.net. Meer informatie over een proefversie of productdemonstratie is te vinden op www.sitecore.net/nederland.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken