Campagne Jumpstart van ING

Campagne Jumpstart van ING
  • Online
  • 29 aug 2014 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Voor het tweede jaar op rij organiseert ING de campagne Jumpstart, waarbij studenten worden opgeroepen hun gouden business idee in te sturen en met de hulp van ING om te zetten in een echte startup. ING koos samen met Anyone? en Mindshare voor een nieuwe eigentijdse aanpak waarbij social content en het delen van ervaringen centraal staan.

Social content: short docu’s van jonge ondernemers
Waarmee bereik je studenten? Met inspirerende verhalen in korte video’s, ondersteund met pakkende muziek. Perfect om via social media en mobiel tebekijken. De campagne draait om short docu’s van jonge, aansprekende ondernemers. Ondernemers die met vallen en opstaan een mooi bedrijf hebben opgebouwd en hun ervaringen in een video delen. Bekijk onder aan dit bericht de video's van de volgende twee jonge ondernemers:
- Annic van Wonderen (oprichter I Love Fashion News)
- Chris Römer & Olivier Ponsioen (oprichters Flexkamer.nl, winnaars Jumpstart 2013)

Volgende week worden nog 2 jonge ondernemers via social media bekend gemaakt.

Soundtrack van rapper en ondernemer Jiggy Djé
Voor deze korte video’s heeft rapper en ondernemer Jiggy Djé de soundtrack Anthem gemaakt. Als oprichter van het succesvolle platenlabel Noah’s Ark kent hij de soms hobbelige weg van het niets hebben naar iets moois opbouwen. Bekijk hier de complete soundtrack:
Jiggy Djé - Anthem

Campagne
De video’s worden gedeeld via de eigen kanalen van ING, de social media kanalen van de jonge ondernemers en andere social influencers en worden daarnaast geseed via doelgroeprelevante blogs. Van alle docu’s zijn 15 seconden Instagram teasers gemaakt om ook op Instagram de doelgroep te bereiken.
Studenten kunnen zich tot 15 september aanmelden via ing.nl/jumpstart en facebook.com/INGnlJS. De studenten met de 50 beste ideeën worden in oktober voor het Jumpstartweekend uitgenodigd in club AIR.

Credits
Bureau : Anyone?
Concept en strategie : David Barens en Patrick Cox (Anyone?)
Klant : Linda Hartman, Petra Bremer, Hannah van Amstel,
Falke van der Zander (ING)
Media : Ward Cuiper (Mindshare)
Universal Music : Rens Bosma
Camera : Bas John


Annic van Wonderen (oprichter I Love Fashion News)


Chris Römer & Olivier Ponsioen (oprichters Flexkamer.nl, winnaars Jumpstart 2013)

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken