Dionne Stax meest populaire presentator
- Online
- 1 aug 2014 @ 17:28
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 1 aug 2014 @ 17:28
- Redactie Online
De presentator waar het meest positief over wordt gesproken was Dionne Stax, nieuwslezeres van de NOS. Uit een automatische sentimentanalyse blijkt dat zij het grootste percentage positieve berichten genereert. Bij haar springen de onderwerpen ‘tafeldame’ (ze was regelmatig tafeldame bij DWDD), ‘debat’ (ze leidde politieke debatten) en ‘mooie vrouw’ in het oog.
In de eerste helft van 2014 was Humberto Tan de meest besproken tv-presentator in Nederland. Dat blijkt uit een analyse van Coosto, dat alle berichten die op social media verschijnen opslaat. Humberto Tan dankt deze enorme hoeveelheid berichten aan zijn succesvolle programma RTL Late Night en het BNR-programma ‘BNR Brasil’ tijdens het WK Voetbal.
Na Humberto Tan werden de presentatoren Nicolette van Dam en Jack van Gelder het meest besproken. Voor Jack van Gelder geldt dat dit voor een groot deel lag aan zijn radiocommentaar tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal.
Wereldrecord helpt Giel Beelen op social media
Giel Beelen vestigde in het eerste half jaar van 2014 een wereldrecord radio maken. Hij was dan ook veruit de meest besproken radio dj. Na hem werden Michiel Veenstra en Edwin Evers veel besproken. De populairste radio dj was Mark Labrand, gevolgd door Domien Verschuuren en Rob Stenders.
Voetbalanalisten scoren tijdens het WK
Tijdens het WK Voetbal werden voetbalanalisten massaal besproken. Johan Derksen was de meest besproken voetbalanalist in de eerste helft van 2014. Dat is niet verwonderlijk: hij was wekelijks minimaal twee maal per week op televisie en tijdens het WK Voetbal zelfs dagelijks. Datzelfde geldt voor René van der Gijp, derde op de lijst. Arno Vermeulen, tevens voetbalcommentator voor de NOS op het WK, was de op één na meest besproken voetbalanalist.
De meest positief besproken voetbalanalist was Wim Kieft. Hij kreeg veel positieve reacties op het boek ‘Kieft’ van Michel van Egmond dat in mei verscheen. Daarin vertelt Wim Kieft openhartig over zijn cocaïneverslaving. Na Wim Kieft waren Jan Mulder en Johan Boskamp het meest populair. Dat is opvallend omdat beiden tijdens het WK Voetbal een rol hadden op de Belgische televisie.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing