App haakt in op Hidden Cash in Rotterdam
- Online
- 13 aug 2014 @ 17:21
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AppsKlant
- 13 aug 2014 @ 17:21
- Redactie Online
Ergens in Rotterdam liggen de komende weken ‘verloren’ klantenpasjes klaar voor willekeurige voorbijgangers. Met die pasjes kunnen zij 50 euro verdienen. Achter de actie zit de Nederlandse app PasNL, die hiermee inhaakt op de uit de Verenigde Staten overgewaaide hype Hidden Cash. In plaats van papiergeld, is er door de app dus een klantenpasje neergelegd. Via aanwijzingen gaan consumenten op zoek naar de pas en wie hem als eerste vindt, wint geld.
Door het downloaden van de app PasNL consumenten steeds als eerste aanwijzingen waar de pas precies te vinden is. Via de Facebook-pagina van de app kan dat ook, maar de tips uit de app geven een uur ‘kostbare voorsprong’.
Commercieel directeur Jan-Alix Kruizinga ontvouwt de werking van de app.‘De passen met QR codes zijn in de vorm van tijdelijke straatstickers vast en zichtbaar aangebracht op bekende en druk bezochte locaties in de stad Rotterdam waaronder Centaal Station en Blaak. De winnende passen (stickers) zitten goed verstopt en kun je sneller vinden met de hints die we op onze Facebook pagina geven en uiteraard als eerste in de PasNL app waarin de digitale HiddenCash pas nu is opgenomen. De hints brengen je stap voor stap dichter bij de plek. De winnende pas geeft, als je de eerste vinder bent, direct na scannen QR code aan dat je de winnaar bent. Je wint dan 50 euro cash! De actie duurt ongeveer 8 weken. Er worden in totaal 8 winnende passen verstopt op verschillende locaties in Rotterdam.'
Kruizinga erkent dat het een marketinginstrument is om de aandacht te vestigen op klant- en loyaltypassen. 'Natuurlijk is het een marketingstunt om als aandacht te vragen voor de gratis app PasNL, de enige Nederlandse App (gemaakt in Rotterdam) voor klant- en loyaltypassen. De app zorgt ervoor dat het altijd bij je hebben van klantenpassen makkelijk wordt waardoor je interessante kortings- en spaaracties niet meer misloopt.'
Expansieplannen
Het bedrijf achter de app, DBF uit Capelle aan den IJssel, overweegt bij succes soortgelijke acties te houden in Amsterdam en Utrecht. Commercieel Directeur Jan-Alix Kruizinga: ‘Het is niet het doel om Hidden Cash te vervangen. Dat is juist leuk omdat het anoniem en met echt papiergeld is. Maar we merken dat veel mensen voordeelpasjes ongebruikt thuis laten liggen omdat ze die niet in hun portemonnee willen meenemen. Met de app PasNL berg je ze eenvoudig in je smartphone op. Er valt dus zowel door de actie als door de app veel geld te verdienen.’
PasNL is gratis beschikbaar in de App Store en in de Google Play Store (Android).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing