Online fashion populairst bij 35- tot 55-jarigen
- Online
- 27 aug 2014 @ 14:43
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnline betalen
- 27 aug 2014 @ 14:43
- Redactie Online
Uit onderzoek van Klarna, de factuurgebaseerde betaalmethode waarbij men pas afrekent na ontvangst van de bestelling, blijkt dat Nederlanders op gezette tijden massaal fashion online kopen. Nederlanders trekken het vaakst de digitale portemonnee om 1 uur 's middags, vlak na de lunch. In tegenstelling tot vorig jaar koopt niet de leeftijdscategorie tot 26 jaar, maar die van 45-55 jaar het vaakst fashion online, gevolgd door de groep van 35-45 jaar. Deze groepen besteden gemiddeld ook het meest per bestelling.
Vrouwen geven gemiddeld per bestelling nog steeds meer uit dan mannen. Klarna onderzocht het online fashion koopgedrag van Nederlanders in de eerste helft van 2014 door analyse van geanonimiseerde interne data en brengt de resultaten met deze infographic in kaart:
In het eerste kwartaal van 2014 kochten volgens de Thuiswinkel Markt Monitor meer dan 10 miljoen Nederlanders iets online. Hiermee blijft de online markt groeien, net als de vraag naar gemak, snelheid en veiligheid bij online shoppen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing