Online fashion populairst bij 35- tot 55-jarigen

Online fashion populairst bij 35- tot 55-jarigen
  • Online
  • 27 aug 2014 @ 14:43
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceOnline betalen

Uit onderzoek van Klarna, de factuurgebaseerde betaalmethode waarbij men pas afrekent na ontvangst van de bestelling, blijkt dat Nederlanders op gezette tijden massaal fashion online kopen. Nederlanders trekken het vaakst de digitale portemonnee om 1 uur 's middags, vlak na de lunch. In tegenstelling tot vorig jaar koopt niet de leeftijdscategorie tot 26 jaar, maar die van 45-55 jaar het vaakst fashion online, gevolgd door de groep van 35-45 jaar. Deze groepen besteden gemiddeld ook het meest per bestelling.

Vrouwen geven gemiddeld per bestelling nog steeds meer uit dan mannen. Klarna onderzocht het online fashion koopgedrag van Nederlanders in de eerste helft van 2014 door analyse van geanonimiseerde interne data en brengt de resultaten met deze infographic in kaart:

In het eerste kwartaal van 2014 kochten volgens de Thuiswinkel Markt Monitor meer dan 10 miljoen Nederlanders iets online. Hiermee blijft de online markt groeien, net als de vraag naar gemak, snelheid en veiligheid bij online shoppen.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken