Platform voor e-books gelanceerd: Elly’s Choice

Platform voor e-books gelanceerd: Elly’s Choice
  • Online
  • 28 aug 2014 @ 08:21
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

Elly’s Choice is een abonnementsmodel voor e-books. Per maand worden er tien titels - waaronder bestsellers maar ook debuutromans - geselecteerd voor abonnees. De prijs is € 2,99 per maand bij een jaarabonnement.

Auteurs als Saskia Noort, Herman Koch, Marion Pauw, Susan Smit, Nicci French en Jill Mansell zijn een samenwerking aangegaan met Elly’s Choice. Saskia Noort: ‘Ik ben ontzettend blij met Elly’s Choice, eindelijk een platform dat recht doet aan lezer en schrijver, waar onze e-books te vinden zijn tegen een vergoeding waar je geen nee tegen kunt zeggen. Het is uniek, bijzonder gebruikersvriendelijk en biedt een persoonlijk geselecteerde keuze uit zowel bestsellertitels als nog onbekende parels. Boeken waren nog nooit zo toegankelijk en betaalbaar.’

De selectie van de e-books wordt gemaakt door een redactieraad met experts uit de branche. Aan uitgeverskant zijn de partners Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep en Dutch Media.

Het aandeel e-books is op dit moment 5 procent en de verwachting van het platform is dat dit percentage de komende jaren zal stijgen.

Lezers krijgen ook via bedrijven abonnementen aangeboden. Er zijn partnerships met Cheaptickets en Samsung. Bij aanschaf van een vliegticket bij Cheaptickets en bij aanschaf van diverse modellen Samsung-tablets krijgt de consument een maandabonnement op Elly’s Choice cadeau.

Gerben van Walt Meijer, marketingmanager mobile van Samsung: ‘Uit recent onderzoek blijkt dat 48 procent van de mensen een tablet gebruikt om te lezen. Veel van onze tablets, lenen zich daar dan ook uitstekend voor. Elly’s Choice maakt het lezen op een tablet nu nóg leuker en makkelijker en we zijn dan ook erg blij dat we een maand cadeau kunnen geven bij onder andere de Samsung Galaxy Tab S’.

Geneviève Waldmann, woordvoerder van Elly’s Choice: ‘Het is een uniek model waarin auteurs en lezers centraal staan, het staat voor kwaliteit, gemak en we verbreden de boekenmarkt hiermee, iets waar deze tijd echt naar vraagt. Wij staan open voor samenwerkingen met bestaande en nieuwe partijen om lezen aantrekkelijk te maken voor iedereen.’

In het komende nummer van MarketingTribune besteden wij in de rubriek RSVP aandacht aan de lancering van het platform.

www.ellyschoice.nl

Voorbeelden hiervan zijn de partnerships met Cheaptickets en met Samsung. Bij aanschaf van een vliegticket bij Cheaptickets en bij aanschaf van diverse modellen Samsung tablets krijgt de consument een maandabonnement op Elly’s Choice cadeau.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken