Verkiezing beste online reclamefolder
- Online
- 28 aug 2014 @ 17:13
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Online
- 28 aug 2014 @ 17:13
- Redactie Online
De liefhebber van online reclamefolders kan vanaf 1 september weer stemmen op zijn of haar favoriete online folder. Het stemmen kan via de website www.folderawards.nl. De lezers kunnen een aantal stellingen beoordelen door middel van een rapportcijfer. De stellingen gaan onder andere over de aanbiedingen die in de folder staan en facetten rondom de leesbaarheid online. De online folder krijgt door zijn populariteit meer aandacht bij retailers.
In het kort geleden verschenen NOM Folder Monitor rapport staan dit jaar voor het eerst resultaten over de online folder, naast die van de papieren variant. Daarin staat onder andere dat 29% van de Nederlandse bevolking online folders leest; 2,9 miljoen mensen wekelijks een verzamelwebsite bezoeken en 1,6 miljoen mensen wekelijks een reclamefolder app gebruiken. Van de online folder lezers zegt 24% dat deze folders hen aanzetten meer informatie te gaan inwinnen. Zelfs 31% van hen zegt de website van de winkel te bezoeken. De online folder wordt het meest gebruikt voor productvergelijkingen (39%) en 36% van de lezers koopt regelmatig producten die erin staan. Dit zijn mooie resultaten, waardoor je niet meer om online folders heen kunt.
In de maand september kan gestemd worden. De online reclamefolder met het hoogste gemiddelde rapportcijfer wint. Een tweede winnaar wordt de folder die het meest gelezen wordt op het Reclamefolder.nl platform. Medio oktober zijn de winnaars bekend.
Het initiatief voor de Online Folder Awards is genomen door Reclamefolder.nl, het grootste online folderplatform van Nederland. Wekelijks leest de consument zo’n 5 miljoen online folders via de website en de Reclamefolder app. De app is al meer dan 1,4 miljoen keer gedownload. Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl: 'Omdat retailers meer en vaker hun folder online plaatsen en consumenten ons regelmatig reacties geven over specifieke folders, werd het tijd om het belang van de online folder te benadrukken. Wat is mooier dan een award hieraan te verbinden! De consument heeft de regie over online folders en daarom geven wij hen een stem.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing