Webpower lanceert push app triggers

Webpower lanceert push app triggers
  • Online
  • 18 aug 2014 @ 14:37
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsE-mailmarketing

Gebruikers van webpower e-mail marketing automation-platform kunnen vanaf vandaag mobiele push app-notificaties uit laten sturen op basis van vooraf ingestelde triggers. Push app is daarmee na e-mail en sms de derde response-mogelijkheid. Dit kan handig zijn voor bedrijven waarbij de eigen app centraal staat in de (marketing)strategie.

Triggers worden afgesteld op gedrag (zoals het openen van een mail), terugkerende gebeurtenissen (verjaardagen, feestdagen) of het verstrijken van tijd (bijvoorbeeld een week na een bepaalde aankoop). Als van één van deze dingen sprake is, krijgt de klant automatisch een vooraf opgesteld bericht.

Omdat de triggers kunnen worden afgestemd op klantprofielen kan de klant ook persoonlijk ‘beloond’ worden, voor zijn loyaliteit bijvoorbeeld. Denk aan een extra kortingsactie als hij meer dan vier keer een aankoop heeft gedaan. De trigger is dan het aantal aankopen.

Naast de push app triggers heeft webpower nog een aantal veranderingen ondergaan. Zo is Pinterest toegevoegd aan de social bookmarks. Ook is er een optie gekomen om de previewtekst van een mailing (in de meeste email clients direct na de onderwerpregel zichtbaar) zelf in te stellen. Voorheen was dit standaard de eerste zin van de email. Met een eigen previewtekst trekt de email beter de aandacht, resulterend in een hogere open ratio.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken