Glasnost ontsluit pr- en communicatiebureaus

Glasnost ontsluit pr- en communicatiebureaus
  • Online
  • 2 sep 2014 @ 09:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieStrategieCommunicatie

Novum Worldwide is een netwerk van communicatiebureaus uit de Adriatische kustlanden, de Arabische Golf, Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zuid-Oost Azië en Zwitserland. De focus van de bureaus ligt op PR en media-aandacht. De initiatiefnemer van Novum Worldwide is het communicatiebureau Glasnost uit Nederland.

Wouter Glaser, oprichter van Glasnost en Novum Worldwide: ‘De reden om met Novum Worldwide te starten is ontstaan uit de groeiende mogelijkheden om over de grens te ondernemen. Veel internationale bureaus hebben niet de toewijding en specifieke expertise om in verschillende landen voor een goede prijs een passend resultaat neer te zetten. Ons doel is om de AirBnB of Uber van de communicatiewereld te worden, daar was vooronderzoek voor nodig. Alleen de bureaus met de beste referenties, een persoonlijke fit, creativiteit en strategie van deze tijd zijn aangesloten bij Novum Worldwide.’

Het verdienmodel zit erin dat dit een mooie tool is om ander type klanten aan ons te binden. ‘Daarnaast natuurlijk strategie-uren die je normaal niet maakt als men direct kiest voor een groot international bureau. Zoals AirBnB en Uber de markt overzichtelijk maken, proberen wij dat ook. We zijn al bezig met campagnes van Reckitt Benckiser, Croky, Lamb Weston en momenteel in een pitch van een wereldspeler in de telecomunicatiebusiness’, zo licht Glaser toe.

Novum Nieuws is een bekende persdienst, maar daar verwacht Glaser geen problemen mee.
‘Novum betekent nieuws in het latijn, er zijn dus meerdere Novum's actief, onder andere een persbureau. Aangezien we ons voornamelijk op de internationale markt richten en specifiek op boutique PR bureaus verwacht ik niet zoveel problemen. We hebben het merk gedeponeerd bij het BBIE. De merknaam moet ook in Portugal, Engeland en Australië een betekenis hebben.’

De komende tijd zal het netwerk van bureaus verder worden uitgebreid.  

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken