MailPlus lanceert nieuw kenniscentrum

MailPlus lanceert nieuw kenniscentrum
  • Online
  • 10 sep 2014 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingE-mailmarketing

Zondag 7 september is een nieuwe versie van MailPlus uitgebracht. Deze versie is voor iedere MailPlus-gebruiker beschikbaar. In de release zitten verschillende verbeteringen en mogelijkheden voor meer e-mail marketingsucces. De belangrijkste toevoegingen zijn een nieuw kenniscentrum met meer handleidingen, instructievideo's faq’s en tutorials en nieuwe, uitgebreide functionaliteit voor het automatisch A/B splittesten van e-mailings. Tot slot is de Form Manager voor het opmaken en inzetten van formulieren ook beschikbaar gemaakt voor MailPlus Marcom Mailer-gebruikers.

Kenniscentrum ter ondersteuning
Om MailPlus-gebruikers te ondersteunen en te helpen meer uit hun e-mailmarketingactiviteiten te halen, is een nieuw kenniscentrum ontwikkeld en gelanceerd. Dit kenniscentrum bevat praktische kennis in de vorm van handleidingen, video's en faq's. Daarnaast is er inspiratie te vinden voor nieuwe toepassingen in e-mail marketing.

Zowel voor beginnende als gevorderde MailPlus-gebruikers biedt het kenniscentrum informatie die zij nodig hebben om MailPlus in te zetten. Vanuit MailPlus is het Kenniscentrum beschikbaar en op ieder gewenst moment te raadplegen zodat gericht vragen worden beantwoord. Zo worden gebruikers ondersteund bij de inzet van MailPlus.

Automatisch A/B splittesten
Met MailPlus is het mogelijk twee varianten van een bericht op een deel van een doelgroep te testen. MailPlus stuurt na de test het 'winnende' bericht naar de rest van de doelgroep. Met automatisch A/B splittesten kan getest worden op afzendernaam, onderwerpregel of inhoud van een bericht. De winnaar wordt bepaald op basis van een vooraf ingestelde factor: meeste opens, meeste kliks of meeste conversiekliks. De testperiode en het verzendmoment kunnen daarna ook worden ingesteld. Naast automatische verzending na de test, kan dit ook handmatig. Deze splittest-mogelijkheden stellen u in staat de effectiviteit van uw e-mail marketinginspanningen te verbeteren.

Form Manager beschikbaar voor Marcom Mailer
Tot slot is de Form Manager module ook beschikbaar voor Marcom Mailer. Hiermee kunnen gebruikers zonder technische kennis formulieren maken die ingezet kunnen worden op speciale landingspagina's. Dit kan voor de aanvraag van whitepapers of voor de inschrijving voor een klantendag zijn. De Form Editor biedt de mogelijkheid om allerhande formulieren samen te stellen. Features zoals skip-functionaliteit, multi-paging en validatie in verschillende vormen zijn standaard beschikbaar. Daarnaast zijn onder andere matrixvragen, conditionele vragen en ratingvragen onderdeel van de vragenopties.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken