Pitcher-app steekt draak met oppervlakkige adverteerder
- Online
- 10 sep 2014 @ 10:39
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 10 sep 2014 @ 10:39
- Redactie Online
Een Tinderachtige app die adverteerders en bureaus aan elkaar koppelt. De app werd ontwikkeld door Woedend! en is vooral bedoeld als statement. Het bureau wil de oppervlakkige pitchcultuur aan de kaak stellen die volgens hen het creatieve landschap beheerst. Tegelijkertijd kan de app volgens creatief directeur Merien Kunst wel degelijk helpen om een eerste screening te maken. De app is mede ontwikkeld door Amsterdam Ad Blog.
In de app vul je de categorie van het project, het aantal bureaus en het pitchbedrag in, waarna een zoekresultaat verschijnt. De bureaus in die zoekresultaten kunnen afgewezen worden door naar links te swipen en naar rechts om te selecteren. Precies zoals bij de bekende datingapp Tinder. Daarna moet je het pitchbedrag invullen dat al meteen voorzien wordt van een ludiek waardeoordeel zoals ‘if you pay peanuts you get monkeys’.
(Creatief directeur van Woedend! Merien Kunst presesenteert de Pitcher app)
Kunst spreekt van een ‘subtiele provocatie’ en een ‘PR-actie’. ‘We willen hiermee opvallen en tegelijkertijd ergens de vinger opleggen. We vergroten de oppervlakkige en soms wat willekeurige pitchcultuur uit met onze app. Die cultuur willen we als het ware doodknuffelen. We hebbend e app trouwens deze zomer kunnen maken dankzij razendsnel en goed werk van de ontwikkelaars Jan Guichelaar en Jos Faber meteen na de zomer in de markt’.
Toch heeft de app meerdere lagen in de zin dat het ook wel degelijk nuttig kan zijn. ‘Vooral voor adverteerders met een kleine klus tegen een beperkt budget kan deze app helpen om een eerste screening te maken’, aldus Kunst.
Fotocredit: Judith de Vries
Pitcher - Tinder for Marketeers from Woedend! on Vimeo.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing