[Infographic] '35-plussers starten de dag met het checken van hun e-mail'

[Infographic] '35-plussers starten de dag met het checken van hun e-mail'
  • Online
  • 28 okt 2014 @ 09:33
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-mailmarketing

Bureau voor e-mailmarketing Blinker lanceert vandaag de resultaten van hun Nationaal E-mail Onderzoek 2014. Dit jaarlijkse onderzoek beperkte zich niet alleen tot e-mail, maar keek ook naar andere communicatiekanalen zoals Facebook en WhatsApp.

Het onderzoek is dit jaar opgedeeld in negen rubrieken, zoals Devices, Inbox, Leesmomenten, Koopgedrag, Uitschrijven en Spam.

Alvast wat feitjes
Voor veel Nederlanders is e-mail ’s ochtends het eerste online kanaal dat wordt geraadpleegd. Dit geldt zeker voor 35-plussers. Jongere Nederlanders starten het liefst met WhatsApp. Dit komt overeen met de resultaten van 2013 waar 48 procent de dag begon met e-mail. Ook vorig jaar stond WhatsApp op een tweede plaats. En als het aankomt op privacy, hebben consumenten het meeste vertrouwen in e-mail. Daarnaast ontvangt de Nederlander reclame het liefst via e-mail.

Over het onderzoek
In totaal zijn aan 1.902 respondenten van 14 t/m 65-plus 35 vragen voorgelegd. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met CG Selecties.

Download hier het onderzoek.

Infographic
Onderstaande infographic illustreert in één oogopslag de acht belangrijkste en meest opvallende resultaten van Het Nationaal E-mail Onderzoek.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken