Betalen met behulp van Facebook of sms

Betalen met behulp van Facebook of sms
  • Online
  • 20 okt 2014 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online betalenSocial media

Via de Knab App kan vanaf vandaag geld worden overgemaakt met behulp van Facebook of een mobiel telefoonnummer. Tweakers, het grootste online tech platform van Nederland, heeft de nieuwe functie binnen de Knab App voorafgaand aan de lancering uitgebreid getest en is enthousiast.

Knab Social is ontwikkeld om het overmaken van geld naar vrienden en kennissen te vergemakkelijken. ‘Het komt vaak voor dat je geld wilt overmaken naar iemand uit je vriendenkring. Bijvoorbeeld omdat iemand een lunch heeft voorgeschoten. Bij Knab kun je een bedrag naar iemand overmaken, zonder dat je zijn bankrekeningnummer weet. Je hoeft alleen zijn of haar mobiele telefoonnummer te hebben of bevriend te zijn op Facebook’, aldus René Frijters, oprichter van Knab.

In het Facebook-bericht staat alleen een link naar de beveiligde website van Knab. Hier kan de ontvanger zijn rekeningnummer invullen, zodat het bedrag wordt overgemaakt. De betaling verloopt dus niet via Facebook of SMS, maar gewoon via de bank. De betalingsgegevens, zoals het rekeningnummer en het bedrag, worden niet met Facebook gedeeld. Knab plaatst ook geen berichten op je tijdlijn.

Knab heeft de nieuwe functionaliteit voorgelegd aan een testpanel van Tweakers.net, de toonaangevende ICT-website. De reacties waren positief. ‘Deze tool maakt geld overmaken een stuk gemakkelijker. Ik heb geen last meer van lange en onbekende IBAN-rekeningnummers. Echt een vooruitgang door innovatie,’ aldus Jaap Kabbedijk, een van de deelnemers van het testpanel.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken