Engelse Buro Hashtag nu ook in Nederland
- Online
- 6 okt 2014 @ 12:56
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - StrategieLead basedNieuwkomers
- 6 okt 2014 @ 12:56
- Redactie Online
Internetonderneemster Anouk Bos, op dit moment succesvol met haar modeblog collectief creatorsofdesire.com met 150 duizend bezoekers per maand, heeft het eerste ‘Instagram influencer agency’ van Nederland gelanceerd. Het Buro Hashtag, dat al operatief is op de Engelse markt, speelt in op de behoeft van veel mode-, beauty- en lifestyle adverteerders om meer rendement uit Instagram te halen.
Bos stelt in het persbericht: ‘Bij de meeste Nederlandse bedrijven waarmee wij om de tafel zitten is Instagram nog een ondergeschoven kind.’ En dat is een gemiste kans volgens de onderneemster, die uitlegt dat een veel gehoord obstakel het gebrek aan meetbaarheid van het platform is. ‘ROI is leading en bij Instagram – waar alleen een link in het profiel van een gebruiker geplaatst kan worden – is het nog altijd lastig te meten wat het daadwerkelijke effect is.’
Inspiratiemedium
Bos pleit dat merken moeten inzien dat Instagram bij uitstek een inspiratiemedium is: ‘Ik kom net terug van Parijs Fashion Week. Tijdens shows zit om me heen iedereen op Instagram. Het is bizar. De app is voor merken het medium geworden om je brand awareness te vergroten.’ Daarnaast vertelt de onderneemster dat Instagram volgend jaar meer links gaat toelaten. ‘Wanneer dat gebeurt verandert de markt drastisch. De kaarten worden opnieuw geschud. Het is daarom zaak zo snel mogelijk actie te ondernemen en hierop in te springen.’
Influencers
Buro Hashtag ondersteunt en adviseert merken en bedrijven in hun Instagram strategie en brengt merken in contact met een database van invloedrijke Instagram influencers uit Nederland, Duitsland en Engeland. In elk land heeft zij inmiddels een sterke pool influencers, samen goed voor ruim 3 miljoen volgers. De focus ligt op content creatie en Instagram storytelling, waarbij nauw wordt samengewerkt met de populaire instagrammers. ‘Het zijn de influencers die haarfijn weten hoe ze een boodschap succesvol onder hun volgers kunnen pluggen’, aldus Bos. Afsluitend werkt Buro Hashtag met een exclusieve tool uit London om instagram campagnes cijfermatig meer inzichtelijk te maken. Buro Hashtag werkt in Engeland al samen met bekende retailers als Warehouse, House of Fraser en John Lewis.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing