Expand Online lanceert eCommerce Productfeed Optimizer

Expand Online lanceert eCommerce Productfeed Optimizer
  • Online
  • 23 okt 2014 @ 09:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceZoekmachine

Google Shopping is een onderdeel van de zoekmachine waarbij op basis van een zoekopdracht relevante productafbeeldingen worden getoond met daarbij de bijbehorende prijs en webshop. De zichtbaarheid van de producten in Google Shopping is afhankelijk van de productfeed in de webshop. Dit is een bestand waarin producten van een webshop verzameld zijn. De EPO-tool die online marketingbureau Expand Online heeft ontwikkeld, moet het mogelijk maken productfeeds te optimaliseren en te verrijken om zo het rendement van Shopping-campagnes te verbeteren.

Spreek de taal van Google
Om een plekje te veroveren in de sterk groeiende Google Shopping-markt, is een optimale productfeed noodzakelijk. De eCommerce Productfeed Optimizer herstructureert de productfeed en de informatie in de productfeed volgens de laatste normen en vereisten van Google. Dit moet er dan voor zorgen dat Google de productfeed goed kan inlezen en beter begrijpt wat het aanbod van de retailer is, waardoor Google de producten sneller en vaker weergeet in Google Shopping bij meer relevante zoekopdrachten. Er wordt tevens gekeken of de informatie in de productfeed compleet is. Mocht er belangrijke productinformatie ontbreken in de productfeed, dan biedt de eCommerce Productfeed Optimizer de mogelijkheid om deze informatie alsnog in de productfeed te verwerken.

Sturen op rendement
Oprichter van Expand Online Willem Blom: ‘Eén van de grootste voordelen is de mogelijkheid om op product niveau custom labels toe te voegen in de productfeed. Dit stelt ons in de Shopping-campagne in staat een biedingsmanagement strategie voor retailers te implementeren op basis van marge of verkoopprijs. Hierdoor kunnen we nu veel beter sturen op het behalen van een goed rendement, in plaats van conversies en dit zien we terug in de resultaten bij onze klanten. Retailers zoals America Today, 12cook.com en Vekto zien grote stijgingen in rendement en marge sinds zij zijn gestart met de eCommerce Productfeed Optimizer. Het resultaat van Vekto binnen een periode van vier weken: betere vindbaarheid van de producten (advertentievertoningen +23%), betere respons op de Shopping- advertenties (klikken +45%), verdubbeling van het aantal verkopen (conversies +164%) en een hogere ROI uit Google Shopping (ROI +69%).’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken